Učitelská kolegia - alternativní model přípravy polských učitelů

Bd.12,Nr.4(2002)

Abstract
Univerzity, vysoké školy pedagogické a nová forma učitelských kolegií - to jsou v současnosti tři instituce, ve kterých se připravují budoucí polští učitelé. Článek je o nadějích, ale i kritickém
zhodnocení dosavadní činnosti učitelských kolegií ve srovnání s univerzitním modelem.

Schlagworte:
univerzitní model; alternativní model; kolegia; pozitivní a kritické ohlasy
Literaturhinweise

Alternatywne modele kształcenia nauczycieli. Mietne: MEN, 1991.

Golkebniak, B. D. Zmiany edukacji nauczycieli. Toruń - Poznań: Edytor, 1998.

Kwiatkowska, H., Kotusiewicz, A. (ed.) Nauczyciele nauczycieli. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli. Warszawa - Lodź: PWN, 1992.

Duraj-Nowakowa, K. (ed.) Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów. Krakow: Impuls, 1999.

Jasiński, Z. (ed.) Problemy przygotowania zawodowego nauczycieli w Europie Środkowej. Opole: Uniwersytet Opolski, 1996.

Mikolajewicz, V. (ed.) Kształcenie i doskonalenie nauczycieli (dla) edukacji alternatywnej. Krakow: Impuls, 2001.

Niemiec, J. Refleksje o kształtowaniu i finkcjonowaniu zawodowym nauczyciela. In Z pogranicza idei i praktyki nauczycielskiej. Białystok: Wyd. UW - Filia w Białymstoku, 1994, s. 29-33.

Prokop, J. Reforma polskeho školstvi - „Polske vzdělavani 21. stoleti“. Pedagogická orientace, 1999, č. 3, s. 90-103.

Prokop, J. Portret polskeho učitele. Pedagogická orientace, 2002a, č. 1, s. 46 -62.

Prokop, J. Připravne vzdělavani polskych učitelů v obdobi transformace. In Walterová, E. (ed.) Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském kontextu. Praha: PedF UK, 2002b, s. 168-188.

Metriky

295

Views

140

PDF (Čeština) views