Humanizace naší školy prostřednictvím osobnostně a sociálně rozvinutého učitele (Náhled do koncepce a účinnosti kurzu Osobnostní a sociální výchovy pro studenty učitelství 1. st. ZŠ)

Bd.12,Nr.3(2002)

Abstract
Humanizační snahy na některých pedagogických fakultách mají již své modely osobnostního rozvoje studentů učitelství pro 1. stupen ZŠ. Následující příspěvek přináší kromě těchto východisek i příklad koncepce kurzu Osobnostní a sociální výchova (dále jen OS V), ověřovaný v tomto studiu. Předkládá cíle i hypotézy osobnostního a sociálního posunu studentů a prostřednictvím dotazování a kvalitativní analýzy vyhodnocuje zpětné vazby z kurzu OSV a seznamuje s jejich výsledky.

Schlagworte:
Humanizace ve vychově; osobnost mladšiho školaka; osobnostni pojeti prace učitele; modely předmětů s osobnostni orientaci na českych pedagogickych fakultach; model kurzu Osobnostni a socialni vychova; analyza zpětnych vazeb studentů; komparace výstupn
Literaturhinweise

Gillernová, L, Hermochová, S., Šubrt, R. Sociální dovednosti učitele. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-7066-039-2.

Helus, Z. Čtyři teze k tematu „Změna školy“. Pedagogika, 2001, roč. LI, č. 1, s. 25-41. ISSN 3330-3815.

Helus, Z. Ditě jako zdroj proměn učitelskeho povolani. In Hledání učitele. Praha: PedF UK, 1996, s. 16-24. ISBN 80-96039-09-9.

Koťáková, S. Kompetence ditěte předškolniho věku. Pedagogika, 2000, roč. L, č. 1, s. 56 až 64. ISSN 3330-3815.

Koťátková, S. Osobnostni a socialni rozvoj ve studiu učitelstvi a jeho prakticka propedeutika. In Sociální pedagogika. Brno: PedF MU, 2000.

Rogers, C., Freiberg, J. Sloboda učit sa. Bratislava: Persona, 1998. ISBN 80-967980-0-6.

Spilková, V. Současne a perspektivni změny vzdělavani učitelů primarnich škol v CR na pozadi zapadoevropskeho vyvoje. In Univerzitní vzdělávání učitelů primární školy na přelomu století: Sborník z vědecké konference. Praha: PedF UK, 1999, s. 23-30. ISBN 80-86039-76-5.

Skalková, J. Humanizace vzdělávání a výchovy jako soudobý pedagogický problém. Usti n. Labem: UJEP, 1993.

Svatoš, T. Individuálně orientovaná pregraduální učitelská příprava. Habilitačni prace. Vysoka škola pedagogicka, Hradec Kralove, 2000.

Švec, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999.

Sturma, J. Poznamky k situačnimu vycviku nastavajicich učitelů. Pedagogická orientace, 2000, č. 1, s. 56-61. ISSN 1211-4669.

Metriky

451

Views

116

PDF (Čeština) views