Srovnání některých aspektů učitelské profese v České republice a v Anglii (Interpretace empirické části diplomové práce)

Bd.10,Nr.4(2000)

Literaturhinweise

Archer, E .G ., Peck, B .T. The Teaching Profession in Europe. Jordanhill College of Education 1993.

Bacík, F., Kalous, J., Svoboda, J. a kol. Kapitoly ze školského managementu. PeF UK, Praha 1998.

Englund, T. Are Professional Teachers a Good Thing? In Goodson, I. F., Hargreaves, A. Teachers’ Professional Lives. The Falmer Press, 1996.

Eraut, M. Developing Professional Knowledge and Competence. The Falmer Press, 1994.

Fischer, W. A., Schratz, M. Vedení a rozvoj školy. Do budoucnosti s novou kulturou řízení. Brno: Paido, 1997.

Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno, 1996.

Gobyová, J. Feminizace ve Školství. Ústav pro informace ve vzdělávání, 1994.

Goodson, I .F ., Hargreaves, A. (ed.) Teachers’ Professional Lives. The Falmer Press, 1996.

Greaves, A .E ., O’Brien, J. Recent Changes in the UK System of Teacher-education with particular reference to their potential effects on participation in ERASMUS-type actions. In Sanders, T ., Buchberger, F., Greaves, A .E ., Kallós, D. (ed.)

Teacher Education in Europe: Evaluation and Perspectives. Onasbruck, 1996.

Gutek, G .L . Education and Schooling in America. Loyola University of Chicago, 1988.

Harris, K. Teachers: Constructing the Future. The Falmer Press, 1994.

Hájek, V. Platové předpisy 1998. Úplné znění s výkladem. Díl I, II. Třinec: RESK, 1998.

Havlík, R. Prestiž učitelského povolání. In Učitel - jeho příprava a požadavky školské praxe. Ústí n. L.: ČAPV a Pedagogická fakulta UJEP, 1994, s. 210-216.

Havlík, R. Motivace k učitelskému povolání. Pedagogika, č. 2, 1995.

Husén, T., Postlethwaite, T. N. The International Encyclopedia of Education. Research and Studies. Vol. 7, 9. Pergamon Press. 1985. In Service Training of Teachers in the European Union and the EF T A /E E A Countries. Eurydice European Unit, 1995.

Jelínková, V. Zavádění celostátně závazných učebních osnov ve Velké Británii. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1993.

Jesenská, Z. Hledání smyslu klinického semestru. In Solfronk, J. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky. Praha: UK, 1993.

Klusák, M. Klinický semestr a teoretická inspirace od učitelů z praxe. Pedagogika, č. 4, 1994.

Kota, J. Učitel a jeho profese. In Kasíková, H., Vališová, A. a kol. Pedagogické otázky současnosti. Praha: ISV nakladatelství, 1994.

Krejčí, J. Evropský učitel. A kdo to je? Pedagogika, č. 5, 1992.

Leclercq, J.-M. Učitelé v podmínkách společenských změn. In Reformy školství ve střední a východní Evropě: průběh a výsledky. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1996.

Lorentzen, S. Univerzity jako instituce připravující budoucí učitele - nové požadavky a nová řešení. Referát přednesený na mezinárodní konferenci Učitelé a jejich univerzitní vzdělání na přelomu tisíciletí, Praha 23.-25. září 1998.

Machonin, P., T uček, M. a kol. Česká společnost v transformaci. Praha: Sociologické nakladatelství, 1996.

Mareš, J. a kol. Učitelé a jejich problémy. Pedagogika, č. 3, 1991.

Mukařovská, H. Proměny role učitele, efektivity, prestiže a odměňování jeho práce ve světových trendech. Pedagogika, č. 4, 1992.

Mullner, J. Připomínky k materiálu MŠMT Odborný růst pedagogického pracovníka. Učitelské noviny, č. 10/1999.

Nezvalová, D. Některé trendy v přípravě učitelů základních a středních škol. Srovnávací studie. Pedagogika, č. 1, 1995.

OECD: Zprávy o národní politice ve vzdělávání. Česká republika. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1996.

Ornstein, A .C ., Levine, D.U. Foundations of Education. Boston: Houghton Mifflin Co. 1989 (4th edition).

Palečková, J. Jaké jsou platy učitelů? Školství u nás, č. 8, 1996.

Pol, M., Rabušicová, M. (ed.) Správa a řízení škol: rady škol v mezinárodní perspektivě. Brno, 1996.

Pol, M., Rabušicová, M. Učitelé a rozhodovací procesy ve škole. Pedagogická orientace, č. 4, 1997.

Průcha, J. Výzkum učitelské profese. Alfa revue, č. 2, 1995.

Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997.

Rýdl, K. Cesta k autonomní škole. Praha, 1996.

Růžička, R. Sociální výchova a její nositelé. Základní výzkumná zpráva grantového úkolu Univerzity Karlovy č. 248/1994 „Sociální pedagogika v komplexní společenské změně: vzdělávání pro sebeodpovědnost, participaci a demokracii“ . Rukopis 1997.

Solfronk, J. Reforma školy a její důsledky pro pojetí praktické přípravy učitelů. Pedagogika, č. 4, 1991.

Solfronk, J. a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky. Praha: UK, 1996.

Solfronk, J. Pedagogická praxe - její smysl a její problémy. Pedagogika, č. 3, 1996a.

Spilková, V. Hrozí degradace učitelského vzdělávání? Pedagogika, č. 1, 1996.

Spilková, V. Východiska vzdělávání učitelů primárních škol. Pedagogika, č. 2, 1996a.

Statistická ročenka České republiky 96. Scientia, Praha, 1996.

Statistická ročenka České republiky 98. Scientia, Praha, 1998.

Statistická ročenka školství 1996/97. Výkonové ukazatele. ÚIV, Praha, 1997.

Struktury systémů vzdělávání a počáteční odborné přípravy v zemích Evropské unie.

Office for Ofhcial Publications of the European Communities. Luxembourgh, 1995.

Šimoník, O. Začínající učitel. Brno: Masarykova univerzita, 1994.

Štech, S. Co je to učitelství a lze se mu naučit? Pedagogika, č. 4, 1994.

Švecová, J. Problémy učitelské profese ve světě. Praha: PeF UK, 1997.

Taylor, W ., Draper, J. Kariéra a zaměstnání učitele - učitelé absolventi a nesouvislé zaměstnání. Referát přednesený na mezinárodní konferenci Učitelé a jejich univerzitní vzdělání na přelomu tisíciletí, Praha 23.-25. září 1998.

Tuček, M., Machonin, P. Prestiž povolání v České republice v roce 1992. Sociologický časopis, č. 3, 1993.

Velký sociologický slovník. Sociologický ústav AV ČR. Praha: UK, Vydavatelství Karolinum, 1996.

Walterová, E. Kurikulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: Masarykova univerzita, 1994.

Wilson, J. Reflection and Practice. Teacher Education and the Teaching Profession. The Althouse Press 1993. Zpráva z výzkumu IVVM: Kterých povolání si vážíme? Praha, 1996 a 1997.

Metriky

368

Views

465

PDF (Čeština) views