Kázeň na sídlištních školách
Bd.10,Nr.3(2000)
na školách mimosídlištních. Hodnocení učitelek se v podstatě shoduje s hodnocením učitelů, stejně tak je tomu i v případě žákyň a žáků. Výsledky šetření korespondují s osobní zkušeností autora získanou při návštěvě základních škol v Praze 6. Za znepokojující lze považovat především údaj, podle kterého 54,2% učitelů a 65,6% žáků ze sídlištních škol tvrdí, že se na jejich škole častěji vyskytuje šikana. Ukazuje se, že se šikana stává organickou součástí školního života, jevem, který se nedaří vytěsnit ze škol.
školní kázeň; sidlištní prostředí; percipováni kázně; Thomasův teorém; dotazník; pozorováni
Arendtová, H. Krize kultury. Praha: MF, 1994.
Bagley, W. Ch. School Discipline. New York: Macmillan Company, 1915.
Blažek, B. Venkov města média. Praha: Slon, 1988.
Lindner, G. A. Veřejná mravnost a škola. In Gustava Adolfa Lindnera Drobné články paedagogické a psychologické. Velké Meziříčí: Fr. Bayer, 1885.
Lindner, G. A. Paedagogika na základě nauky o vývoji přirozeném, kulturním a mravním. Roudnice: A. Mareš, 1888.
Makovička, E. Kázeň války a míru ve společnosti, v rodině i škole. Praha: Fr. A. Urbánek, 1887.
Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996.
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2017 Stanislav Bendl