Segmentová morálka: empirická studie

Bd.19,Nr.1(2009)

Abstract

V následujícím příspěvku se zabývám tématem morálního usuzování. Zkoumaná problematika je úzce vztažena na oblast ekonomického vzdělávání. Odtud také vychází základní úkol výzkumného projektu, který spočívá v analýze schopnosti studentů obchodních akademií řešit morální dilemata a následně v definování opatření vedoucích k účinnějšímu formování profesní etiky u absolventů obchodních akademií. Vytvoření vlastního měřícího nástroje morálního usuzování a jeho aplikace ve výzkumném projektu v oblasti ekonomického vzdělávání má vést k poskytnutí podkladů pro vytvoření systematického vzdělávání v oblasti podnikatelské etiky, a to nejen na úrovni středního ekonomického školství, ale systematicky jej provázat s úrovní etického vzdělávání na vysokých školách ekonomického zaměření a s požadavky praxe čili firemním etickým vzděláváním.


Schlagworte:
rozvoj morálního usuzování; Kohlbergova teorie; segmentovaná morálka; vzdělávání v morální oblasti; ekonomické vzdělávání
Metriky

364

Views

129

PDF (Čeština) views