Vysokoškolští učitelé v přípravném vzdělávání učitelů
Bd.10,Nr.2(2000)
vzdělávají budoucí učitele, přestože představují hlavní záruky zkvalitnění přípravného vzdělávání učitelů. Ukazuje se jako potřebné rozvinout výzkum v této oblasti, který by jednak odhalil specifika vzdělavatelů učitelů v rámci akademické profese a v tomto směru podpořil jejich profesionální rozvoj, jednak by mohl prospět k posílení identity učitelských fakult jako skutečně profesních. Pilotní šetření provedené jako součást řešení vývojového projektu FRVŠ Profesionální rozvoj vzdělavatelů učitelů poskytuje zajímavé výsledky.
vzdělavatelé učitelů; akademická profese; profese učitele; studenti učitelství; profesní příprava učitelů; učitelská fakulta; kvalitativní výzkum VŠ učitelů
Altbach, F. G. Academie Profession. In Altbach, F. G. (ed.) International Higher Education. An Encyclopedia. Vol. 1, New York and London: Garland Publishing, 1991, s. 23-46.
Elton, L. Teaching in Higher Education. Appraisal and Training. London: Kogan Page, 1987.
Elton, L. Research and Teaching. What are the real realtionships? (submitted to Higher Education, 30. 9.1999). .
Kučera, M. a kol. Pedagogická fakulta očima studentů. Výzkumná zpráva. Praha: PedF UK, 1994.
Švecová, J., Vašutová, J. (ed.) Problémy učitelské profese ve světě. Praha, PedF UK, 1997, 130 s.
University Teaching and the Training of Teachers. Procedings of UNESCO-CEPES. Bucharest, 1987.
Vašutová, J. The Academic Profession and Scholarship: The Case of Czech Higher Education. Higher Education in Europe, CEPES, vol. 23, 1998/4, s. 473-480.
Vašutová, J. Změna profesních požadavků na učitele. Učitelské listy 5, 1998/99, s. 3-6.
Vašutová, J. Vzdělavatelé učitelů. Aula, roč. 7, 1999/1, s. 68-77.
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2017 Jaroslava Vašutová