Informovanost žáků, studentů a učitelů o hlavních zdravotních rizicích jako součást výchovy ke zdraví na ZŠ

Bd.14,Nr.2(2004)

Abstract
Studie zjišťuje informovanost žáků, studentů a učitelů týkající se hlavních zdravotních rizik. Prostřednictvím dotazníkové metody bylo vyšetřeno 194 respondentů čtyř základních skupin z řad
žáků základní školy, studentů prvních ročníků pedagogické fakulty a učitelů z praxe. Studie ukázala na potřebu systematického zařazování tématu analýzy a prevence hlavních zdravotních rizik do výchovy ke zdraví na školách a vytváření metodiky pro monitorování potřebné informovanosti, jednoho ze základních předpokladů správné prevence.

Schlagworte:
hlavní zdravotní rizika; výchova ke zdraví; prevence; analýza hlavních zdravotních rizik
Literaturhinweise

Havlíková, M., a kol. Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-263-7.

Havlínová, M., a kol. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-8.

Holčík, J. Zdraví 21. Výklad základních pojmů. Úvod do evropské zdravotní strategie. Praha: MZ CR, 2003.

Zdraví 21. Zdraví do 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2001. ISBN 80-85047-49-5.

Zdraví 21. Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR - Zdraví pro všechny v 21. století. Praha: Ministerstvo zdravotnictví ČR, 2003. ISBN 80-85047-99-3.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, červen 2002.

Žaloudíková, I. Analýza stavu informovanosti a postojů žáků, studentů a učitelů k hlavním zdravotním rizikům se zvláštním zřetelem k onkologické problematice. In Sborník ČAPV Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno, 2003, s. 30.

Metriky

290

Views

207

PDF (Čeština) views