Škola na cestě do nové doby
Bd.24,Nr.5(2014)
Cipro, M. (1954). Škola v přerodu. Praha: SPN.
Cipro, M. (1968). Modernizace základního vzdělání. Praha: SPN.
Gruschka, A., Herrmann, U., Radtke, F. O., Rauin, U., Ruhloff, J., Rumpf, H., & Winkler, M. (2005). Das Bildungswesen ist kein Wirtschaftsbetrieb! – Fünf Einsprüche gegen die aktuelle Modernisierung der Bildungseinrichtungen. Pädagogische Korrespondenz, 2006(35), 91–94.
Fend, H. (2006). Neue Theorie der Schule. Wiesbaden: VS Verlag.
Haarmann, D. (Ed.). (1997). Handbuch – Elementare Schulpädagogik. Weinheim: Beltz Verlag.
Helus, Z. (2001). Čtyři teze k tématu „změna školy“. Pedagogika, 51(1), 25–41.
Chlup, O. (1933). Ideály nové školy. Praha: Čin.
Illich, I. (2001). Odškolnění společnosti. Praha: Slon.
Janík, T. (2006). Problémy české základní školy z pohledu výzkumu. Komenský, 131(1), 17–25.
Jungk, R. (1992). Pohled do budoucnosti. In B. Harenberg (ed.), Kronika lidstva (s. 1134–1141). Bratislava: Fortuna Print.
Kahl, R. (2004). Treibhäuser der Zukunft. Hamburg: Archiv der Zukunft.
Kotásek, J. (1993). Vize výchovy v postsocialistické éře. Pedagogika, 43(1), 9–19.
Kotásek, J. (2002a). Modely školy budoucnosti. Učitelské listy, 2002(6), 13–17.
Kotásek, J. (2002b). Vzdělání jako způsobilost pro život. Učitelské listy, 2002(9), 2–3.
Kratochvílová, J. (2007). Učitelé škol v nové roli „tvůrců“ školního kurikula. Orbis scholae, 2(1), 101–110.
Liessmann, K. (2008). Teorie nevzdělanosti. Praha: Academia.
Machovec, M. (1998). Filosofie tváří v tvář zániku. Praha: Zvláštní vydání.
MŠMT ČR (2001). Národní program rozvoje vzdělávání. Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání.
Palouš, R. (1990). Světověk. Praha: Vyšehrad.
Pešková, J. (Ed.). (1996). Hledání učitele: Škola a vzdělání v proměnách času. Praha: Karolinum.
Piwowarczyk, M. (2005). Výchova pro budoucnost. In Výchova v kontextu sociálních proměn (s. 217–222). Praha: PdF UK.
Pol, M. (2003). Škola v proměnách. Brno: Masarykova univerzita.
Poněšický, J. (2006). Člověk a jeho postavení ve světě. Praha: Triton.
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society