Vliv sociálního okolí na kariérové rozhodování žáků při přechodu do vyššího sekundárního vzdělávání
Bd.20,Nr.3(2010)
Přechod žáků mezi nižším a vyšším sekundárním vzděláváním představuje závažnou etapu v jejich životech a je spojen s řadou kritických momentů. Zdali zvolená vzdělávací a profesní dráha odpovídá možnostem a zájmům člověka, je přitom podstatné jak z hlediska zdravého rozvoje osobnosti, individuální spokojenosti a úspěšnosti, tak využití jeho společenského potenciálu. V přehledové studii syntetizujeme závěry vybraných výzkumů realizovaných převážně v angloamerické oblasti a v českém teritoriu. Pozornost je zaměřena na vliv sociálního okolí na kariérové rozhodování žáků, míru autonomie žáků v rozhodovacím procesu, uplatňované strategie rodičů, formování vzdělanostních a profesních aspirací žáků a další výzkumné problémy.
kariérové rozhodování; sociální okolí; rodina; rodičovské strategie; vzdělanostní aspirace; profesní aspirace

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society