Malá škola: případová studie vzdělávání
Bd.20,Nr.3(2010)
Krátce po zahájení reformy základního vzdělávání v České republice v roce 2007 jsme za použití strategie případové studie zkoumali vyučování, učení a pedagogické řízení v konkrétní základní škole. Pro popis vzdělávání ve škole jsme užívali kvalitativní i kvantitativní metody sběru dat – především dotazování, pozorování výuky a analýzu dokumentů. Za použití kvalitativních postupů analýzy dat jsme nastínili obraz zaměřující pozornost především na vývoj školy v posledních letech a na strukturní determinanty její práce, jako jsou velikost školy a koexistence primárního a nižšího sekundárního stupně. Výsledky studie zachycují obraz školního vzdělávání na počátku kurikulární reformy a současně slouží pro konkretizaci plánů následujících případových studií dalších škol.
případová studie; školní vzdělávání; základní škola; velikost školy; přechod z primární do sekundární školy; reforma vzdělávání
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society