Jazyk dětí předškolního věku a komunikace v mateřské škole
Bd.19,Nr.4(2009)
Text se zabývá hodnocením situace v českém a zahraničním výzkumu řeči a komunikace dětí předškolního věku. Autor konstatuje, že současná česká pedagogika se touto oblastí téměř vůbec nezabývá. Na rozdíl od toho je v zahraničí tato oblast intenzivně zkoumána v rámci pedagogicky aplikované psycholingvistiky. Text podává stručný přehled o zahraničních výzkumech ve dvou relevantních tématech: (1) Sociokulturní faktory determinující vývoj dětské řeči a komunikace, (2) Teorie vstupu a osvojování (input – intake theory) objasňující vývoj dětské řeči, ve vztahu k jazykové výchově v mateřské škole. Nálezy ze zahraničních výzkumů jsou konfrontovány s českou situací v předškolním vzdělávání.
dětská řeč; dětská komunikace; dítě předškolního věk; komunikační kompetence; mateřská škola; předškolní (preprimární) pedagogika; učitelka mateřské školy
![Creative-Commons-Lizenz](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society