Humánní pedagogika Šalvy Amonašviliho
Bd.19,Nr.4(2009)
Amonašviliho humánní pedagogika, jak autor svůj koncept nazývá, je pokusem radikálně překonat autoritářský styl vzdělávání s důrazem na mravně-duchovní aspekt edukace. Pedagogické ideje humánní pedagogiky mají značný ohlas mezi učiteli. Její tvůrce nalezl odpovídající způsob komunikace s širokou pedagogickou veřejností a díky bohatým publikačním a vzdělávacím aktivitám, institucionálním a organizačním nástrojům byla vytvořena rozsáhlá komunita učitelů a škol uvádějící teorii této pedagogiky do praxe v Rusku a některých sousedních zemích. Daná pedagogika může být významnou inspirací, nelze ji však ze specifického ruského kulturního prostředí mechanicky přenášet do jiné kultury.
humánní pedagogika; mravně-duchovní základ edukace; dítě; učitel; odborně-umělecké traktáty; učitelská komunita; praktická realizace; pedagogická školská subkultura

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society