Obtížnost profesních činností učitele z pohledu studentů učitelství, učitelů a oborových didaktiků
Bd.19,Nr.3(2009)
Empirická studie na základě dotazníkového šetření srovnává hodnocení obtížnosti prováděných profesních činností učitele třemi skupinami subjektů současně (sebehodnocení studentů učitelství, hodnocení studentů fakultními učiteli a hodnocení studentů oborovými didaktiky). Výzkum byl uskutečněn v závěrečném ročníku studia na Pedagogické fakultě Technické univerzity v Liberci (akademický rok 2007/08) po ukončení završující pedagogické praxe na 2. stupni základní školy. Sebehodnotící výpovědi studentů učitelství potvrzovaly z velké části trend výpovědí studentů z předchozích let. Hodnocení studentů oborovými didaktiky bylo pojato kritičtěji než hodnocení fakultními učiteli. Nejobtížněji zvládané profesní činnosti učitele dle mínění všech tří hodnotících skupin byly časové rozvržení učiva a činnosti související s problematikou školní kázně, naopak jako nejméně obtížná byla hodnocena komunikace s žáky.
profesní kompetence; profesní činnosti učitele; přípravné vzdělávání učitelů; pedagogická praxe; studenti učitelství; fakultní učitelé; oboroví didaktici

Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
Copyright (c) 2014 Czech Pedagogical Society