Názory žáků a učitelů na učebnice přírodopisu

Bd.17,Nr.4(2007)

Abstract

Článek obsahuje názory žáků a učitelů na naše učebnice přírodopisu. Výzkum byl realizován na deseti základních školách (6. až 9. ročník). Získané údaje dokumentují, že současné učebnice přírodopisu se liší zpracováním jednotlivých tematických celků. Zájem žáků o tento předmět je nejvyšší v 7. ročníku, pak klesá. Nejobtížnější je pro ně učivo 8. ročníku a nejméně zajímavé se ukazují tematické celky v učebnicích pro 9. ročník. Názory učitelů jsou blízké názorům žáků. Podle jejich sdělení nejlépe vyhovují učebnice nakladatelství SCIENTIA a SPN. Doporučují zredukovat objem učiva v učebnicích pro 8. ročník a snížit množství odborných termínů.


Schlagworte:
současné české učebnice přírodopisu; názory žáků a učitelů na učebnice
Metriky

584

Views

356

PDF (Čeština) views