Co je (dnes) didaktika dějepisu?

Roč.21,č.2(2011)

Abstrakt

Studie se zaměřuje na vědní status didaktiky dějepisu, školní historické edukace a šířeji oborových didaktik sociálně-humanitních předmětů. Upozorňuje na rozdílnost mezi historickou informací a faktem a odlišnost popularizačního a didaktického obrazu sociální (historické) skutečnosti. Z těchto rozdílností vyvozuje jeden ze základních rysů těchto didaktik, jímž je bytostná informační otevřenost systému jejich věcných obsahů, čímž vzrůstá význam interpretací. Právě interpretaci je nutné vnímat jako ústřední (a neuralgický) bod noetické a edukační funkce těchto didaktik a vyučovacích předmětů, k nimž se vztahují.


Klíčová slova:
oborová didaktika dějepisu; předmětová didaktika dějepisu; systémovost didaktiky humanitně-sociální edukace; historická informace; historický fakt; didakticko-historický obraz historické skutečnosti; popularizační obraz historické skutečnosti
Metriky

881

Views

612

PDF views