Autoevaluace jako prostředek k trvalému rozvoji školy
Roč.14,č.3(2004)
přípravy všech zaměstnanců školy, včetně manažerů, je uvedeno do kontextu autoevaluačních procesů školy. Celoživotní sebevzdělávání je pak považováno za nezbytný předpoklad úspěšné evaluace.
školní management; manažer; vedení lidí; evaluace; autoevaluace
Bělohlávek, F. Jak řídit a vést lidi. 3 vyd. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-840-6.
Bolz, M., Rýdl, K. Učitel a ředitel jako manažeři kvality a zprostředkovatelé změny. In SeebauerovÁ, R., Kolidias, E., Helus, Z. Kvalita cestou kvalifikace. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-93-1.
Havlínová, M. Psychologická příprava na změnu, která prostupuje každou školu. Učitelské listy 2003, roč. 10, č. 10, s. 20-22.
Drucker, P. F. Výzvy managementu pro 21. století. Překlad P. Medek. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-021-X.
MacBeath, J. Schools must speak for themselves. The case for school self-evaluation. London: Routledge, 1991. ISBN 0-415-20580-8.
Nezvalová, D. School improvement in an Era of Change. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0690-X.
Navrátilová, J., Polák, P., Srámková, D. Průvodce rokem ředitele základní školy, včetně vzorů používaných dokumentů, 2004 a CD-ROM. Ostrava: Anag, 2003. ISBN 80-7263-192-6.
Lednický, V. Základy managementu. Ostrava: Akademie Jana Ámose Komenského, 2000. ISBN 80-7048-017-3.
Roupec, P. Autoevaluace kvality a efektivnosti. In Brada, J., Tomášek, F., a kol. Vedení školy. Praha: RAABE, 1996. ISBN 80-902189-0-3.
Rogers, G., Badham, L. Evaluation in schools. Routledge, 1992.
Šuleř, O. Manažerské techniky. 1 vyd. Olomouc: Rubico, 1995. ISBN 80-85839-89-X,
Tupý, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Komenský 2003, roč. 128, č. 1, s. 2-8.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Jana Vašťatková