Autoevaluace jako prostředek k trvalému rozvoji školy

Roč.14,č.3(2004)

Abstrakt
Tento příspěvek se zabývá problematikou školského managementu, vedení lidí v organizacích za účelem neustálého sebezdokonalování se jak jedince, tak celého systému. Nutnost nepřetržité
přípravy všech zaměstnanců školy, včetně manažerů, je uvedeno do kontextu autoevaluačních procesů školy. Celoživotní sebevzdělávání je pak považováno za nezbytný předpoklad úspěšné evaluace.

Klíčová slova:
školní management; manažer; vedení lidí; evaluace; autoevaluace
Reference

Bělohlávek, F. Jak řídit a vést lidi. 3 vyd. Brno: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-840-6.

Bolz, M., Rýdl, K. Učitel a ředitel jako manažeři kvality a zprostředkovatelé změny. In SeebauerovÁ, R., Kolidias, E., Helus, Z. Kvalita cestou kvalifikace. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-93-1.

Havlínová, M. Psychologická příprava na změnu, která prostupuje každou školu. Učitelské listy 2003, roč. 10, č. 10, s. 20-22.

Drucker, P. F. Výzvy managementu pro 21. století. Překlad P. Medek. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-021-X.

MacBeath, J. Schools must speak for themselves. The case for school self-evaluation. London: Routledge, 1991. ISBN 0-415-20580-8.

Nezvalová, D. School improvement in an Era of Change. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0690-X.

Navrátilová, J., Polák, P., Srámková, D. Průvodce rokem ředitele základní školy, včetně vzorů používaných dokumentů, 2004 a CD-ROM. Ostrava: Anag, 2003. ISBN 80-7263-192-6.

Lednický, V. Základy managementu. Ostrava: Akademie Jana Ámose Komenského, 2000. ISBN 80-7048-017-3.

Roupec, P. Autoevaluace kvality a efektivnosti. In Brada, J., Tomášek, F., a kol. Vedení školy. Praha: RAABE, 1996. ISBN 80-902189-0-3.

Rogers, G., Badham, L. Evaluation in schools. Routledge, 1992.

Šuleř, O. Manažerské techniky. 1 vyd. Olomouc: Rubico, 1995. ISBN 80-85839-89-X,

Tupý, J. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Komenský 2003, roč. 128, č. 1, s. 2-8.

Metriky

317

Views

241

PDF views