Nadaní a škola ve výsledcích výzkumu PISA-2000

Roč.13,č.3(2003)

Reference

Bílá kniha - Program rozvoje vzdělání t; České republice. 2. verze a další. MŠMT, 2000, 2001.

Deutsches PISA-Konsortium: PISA 2000 Opladenk: Leske + Budrich, 2001. 548 s.

Fahrholz, B., Gabriel, S. Nach dem Pisa-Schock Hoffmann u. Kampe, 2001.

Freeman, J. Education the Very Able: Current International Research. UK governement - The Stationary Office in 1998 nebo Databáze EBSCO, ProQuest, First Search, bibliografie: Eric.

Freeman, J. A Gifted Programme and its Effects in Iceland. High Ability Studies, Jun. 2002a, roč. 13, č. 1.

Freeman, J. The education the most able pupils. Education Review, 2002b., roč. 15, č. 2.

Frynta, Z. Vzdělávání mimořádně nadaných dětí v Evropě - a v České republice? Pedagogická orientace, 2001, č. 1, s. 22-28.

Hergessel, A. Vienna: gifted school influences Austrian education. Washington: Europe, 2002.

DE Chavron, L. Finlande: Un „miracle“ somme toute logique. Monde de ľéducation, leden 2002.

Key Data on Education in Europe EU-Eurydice, 2002.

Key Topics in Education in Europe. Sv. 3. The teaching profession in Europe. Report I, General lower secondary education, Eurydice, 2002.

Komenský, J. Á. Didaktické spisy (výbor) Praha: SPN, 1954.

Ministerstwo edukacji narodowej o uczniu zdolnym. Publ. 15. Warzsawa: MEN, 1999.

OECD: Knowledge and Skills for Life - First Results from PISA 2000. Paris: OECD, 2001.

Persson, R. S. Paragons of virtue: Teachers conceptual understanding of high ability in egalitarian school system. High Ability Studies, 1988, roč. 9, č. 2.

pisa oecd. org/Docs

Pýchová, I. Developping furureteachers Creativity. High Able Studies, 1997, roč. 8, č. 2.

Pýchová, I. K výuce nadaných a talentovaných žáků. Pedagogika, 1996, roč. XLVI, s. 329.

Straková, J., a kol. Vědomosti a dovednosti pro život. Praha: Úl V, 2002.

Frynta , Z. Nadani a škola ve vysledcich vyzkumu PISA-2000. Pedagogická orientace 2003, č. 3, s. 86-95. ISSN 1211-4669.

Metriky

297

Views

48

PDF views