Směr vývoje současné mateřské školy
Roč.16,č.1(2006)
Příspěvek vymezuje směřování mateřské školy, které je charakterizované humanistickými tendencemi, demokratizací, osobnostní orientací a přijetím odlišností dětí. Srovnává obecné cíle mateřské školy a pedagogické cíle působení na rozvoj dítěte. Předkládá souvislosti Bloomovy taxonomie cílů s cíli předškolního vzdělávání. Přináší výsledky výzkumu, který se zaměřil na to, jak vnímají učitelky dítě a mateřskou školu.
humanistické pojetí ve výchově; scénáře školy budoucnosti; osobnostní orientace; diverzita; inkluzivní přístup; cíle instituce; cíle dětské spontaneity; cíle pedagogické; Bloomova taxonomie cílů; současné dítě; současná mateřská škola
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society