K některým aktuálním problémům všeobecného vzdělání v kontextu učící se a globalizující se společnosti

Roč.16,č.1(2006)

Abstrakt

Cílem studie je přispět k analýze funkce a pojetí všeobecného vzdělání v podmínkách učící se a globalizující se společnosti. Autorka rozebírá vztah vzdělávacích cílů a globalizačních tendencí. Analyticky postupně sleduje změny vzdělávacích obsahů, spjaté s kontextem sociálních nároků na jedince a s kontextem práce, s kontextem soudobého stavu vědy a techniky, s otázkou vztahu vědy a vyučovacího předmětu, dále s kontextem vzdělávaných subjektů, který výrazněji zohledňuje nutnost respektovat antropologické dimenze vzdělávání, s kontextem médií. V závěru upozorňuje na obtížnost realizace změn, včetně náročnosti na činnost učitele.


Klíčová slova:
učící se společnost; globalizace; nová orientace všeobecného vzdělání; vzdělávací cíle a globalizační tendence; změny v obsahu vzdělávání; důsledky kontextu sociálních nároků na jedince; kontextu práce; kontextu vědy; hodnotová orientace; kognitivní a oso
Metriky

508

Views

347

PDF views