K některým aktuálním problémům všeobecného vzdělání v kontextu učící se a globalizující se společnosti
Roč.16,č.1(2006)
Cílem studie je přispět k analýze funkce a pojetí všeobecného vzdělání v podmínkách učící se a globalizující se společnosti. Autorka rozebírá vztah vzdělávacích cílů a globalizačních tendencí. Analyticky postupně sleduje změny vzdělávacích obsahů, spjaté s kontextem sociálních nároků na jedince a s kontextem práce, s kontextem soudobého stavu vědy a techniky, s otázkou vztahu vědy a vyučovacího předmětu, dále s kontextem vzdělávaných subjektů, který výrazněji zohledňuje nutnost respektovat antropologické dimenze vzdělávání, s kontextem médií. V závěru upozorňuje na obtížnost realizace změn, včetně náročnosti na činnost učitele.
učící se společnost; globalizace; nová orientace všeobecného vzdělání; vzdělávací cíle a globalizační tendence; změny v obsahu vzdělávání; důsledky kontextu sociálních nároků na jedince; kontextu práce; kontextu vědy; hodnotová orientace; kognitivní a oso
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society