Postoje a vědomosti českých žáků a budoucích pedagogů ke vztahu k Vietnamcům

Roč.16,č.3(2006)

Abstrakt

Příspěvek se zabývá problematikou multikulturní výchovy v kontextu české pedagogické reality. V úvodu jsou zmíněny otázky migrace, změny národnostního a etnického složení české společnosti, přičemž důraz je kladen na vietnamskou komunitu v ČR. Dále jsou prezentovány výsledky dvou rozsáhlých dotazníkových výzkumů, jejichž respondenty byli v prvním případě žáci základních a středních škol, ve druhém případě studenti pedagogických fakult v ČR. Cílem práce bylo zjistit, jaké postoje a vědomosti mají tito respondenti ve vztahu k Vietnamcům. Výsledky obou výzkumů akcentují potřebu realizovat multikulturní výchovu na všech základních a středních školách. Zdůrazňují také potřebu realizace multikulturní výchovy jako nedílné součásti vysokoškolského studia všech budoucích učitelů.


Klíčová slova:
Vietnamci; postoje; vědomosti; žáci základních a středních škol; studenti pedagogických fakult; multikulturní výchova
Metriky

321

Views

169

PDF views