Postoje a vědomosti českých žáků a budoucích pedagogů ke vztahu k Vietnamcům
Roč.16,č.3(2006)
Příspěvek se zabývá problematikou multikulturní výchovy v kontextu české pedagogické reality. V úvodu jsou zmíněny otázky migrace, změny národnostního a etnického složení české společnosti, přičemž důraz je kladen na vietnamskou komunitu v ČR. Dále jsou prezentovány výsledky dvou rozsáhlých dotazníkových výzkumů, jejichž respondenty byli v prvním případě žáci základních a středních škol, ve druhém případě studenti pedagogických fakult v ČR. Cílem práce bylo zjistit, jaké postoje a vědomosti mají tito respondenti ve vztahu k Vietnamcům. Výsledky obou výzkumů akcentují potřebu realizovat multikulturní výchovu na všech základních a středních školách. Zdůrazňují také potřebu realizace multikulturní výchovy jako nedílné součásti vysokoškolského studia všech budoucích učitelů.
Vietnamci; postoje; vědomosti; žáci základních a středních škol; studenti pedagogických fakult; multikulturní výchova
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society