Geragog jako nová profese v procesu celoživotního vzdělávání
Roč.12,č.4(2002)
gerontagogika; vzdělávání; univerzity třetího věku; senioři; andragogika; integrální andragogika
Jarvis, P. Weiterbildung und die Rolle der Universitat fur altere Menschen in die postmoderne Gesellschaft. In Stadelhofer, C. (ed.) Kompetenz und Produktivität im dritten Lebensalter. Bielefeld: Kleine Verlag GmbH, 1996, s. 53-60.
Jochmann, V. Encyklopedický slovník pedagogiky dospělých. Olomouc, 1992, teze.
Kalvach, Z. Úvod do gerontologie a geriatrie. Praha: Karolinum, 1997.
Rolland, F. Social determinants and potencials of education in later life: The case of Austria. Educ. Gerontol. 19, 1993, s 535-550.
Kčnigová, M. Kreativni myšleni a jeho rozvijeni ve staři. In Kalvach, Z. a kol. Úvod do gerontologie a geriatrie. Praha: Karolinum, 1997, s. 137-144.
Livečka, E. Vychova ke staři a ve staři. In Wolf, J. a kol. Umění žít a stárnout. Praha: Svoboda 1982, s. 293-297.
Mühlpachr, P., Staníček, P. Geragogika pro speciální pedagogy. Brno: MU, 2001.
Pearce, S. D. Toward Understanding the Participation of Older Adults in Continuing Education. Educ. Gerontol. 17, 1991, s. 451-464.
Petřková, A. Senioři jako učastnici vzdělavacich aktivit. In Člověk a společnost na přelomu tisíciletí. Sbornik přispěvků z mezinarodni konference. Olomouc: UP, 1998, s. 153-156.
Petřková, A. Vzdělavani seniorů jako aktualni problem vzdělavani dospělych. In Bočková, V. Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Olomouc: UP, 1994, s. 24-32.
Pöggeler, F. Einführung in die Andragogik. Rattingen: 1957.
Příhoda, V. Ontogeneze lidské psychiky. IV. dil. Praha: SPN, 1974.
Svensson, T. The Need and Right to Learn and Study over the Life Span. In Seniors in Higher Education: Development Opportunities. A. I. U .T . A. - 1990. Proceedings Universitě du Quebec, Hull 1991, p. 209-220.

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Pavel Mühlpachr