Integrace profesní přípravy učitelů cizích jazyků
Roč.10,č.2(2000)
model učitele jako reflektivního praktika; učitelovo pojetí výuky; integrace; kooperace a reflexe v přípravném vzdělávání učitelů; konstruktivní pojetí vysokoškolské výuky; integrovaný modul profesní přípravy; didaktický blok. reflektivní strategie a tech
Černá, M., Zderadičková, O. Využití projektové metody ve výuce kulturních studií.
Sborník vědeckých prací Univerzity Pardubice, Série C, Ústav jazyků a humanitních studií, 4, 1998.
Černá, M., ZderadičkovÁ, O. The „Pardubice Model“ of Raising Cultural Awareness. Perspectives, 9, 1999.
Kotásek, J., Svecová, J. Učitel - vůdčí aktér proměny školy. Bílá kniha - výzva pro 10 milionů, podkladová studie, www.msmt.cz, leden 2000.
Mareš, J., Slavík, J., Svatoš, T.. Švec, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno: Centrum pro další vzdělávání učitelů MU, 1996.
Píšová, M. Novice Teacher. Sborník vědeckých prací Univerzity Pardubice, Série C, Ústav jazyků a humanitních studií, Supplementum 1, 1999.
Poláčková, V. Učitelská způsobilost a didaktiky cizích jazyků. In Učitel a jeho vzdělávání na přelomu tisíciletí. Praha: PedF UK, 1998.
Richards, J. C., Lockhart, Ch. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. Cambridge University Press, 1994.
Schon, D. A. The Reflective Practitioner: How Professionals Think in Action. New York: Basic Books, 1983.
Skalková, J. Obecná didaktika, Praha: ISV, 1999.
Stech, S. Teoretické přístupy k vysokoškolské výuce. In Vašutová, J. a kol. Vybrané otázky vysokoškolské pedagogiky. Praha: PedF UK, Ostav výzkumu a rozvoje školství, 1999.
Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: PdF MU, 1998.
Svecová, J., Vašutová, J. (ed.) Problémy učitelské profese ve světě. Phare: Access to Documents. Praha: PedF UK, 1997.
Vašutová, J. Ohlédnutí za konferencí o učitelském vzdělávání. Pedagogika, 2/99.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Michaela Píšová, Monika Černá