Kulturní specifika České republiky z pohledu studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy

Roč.19,č.1(2009)

Abstrakt

Studie prezentuje výsledky výzkumu, který autorka prováděla mezi studenty českého jazyka a studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty UK (128 respondentů ve věku 22–25) v roce 2007. Výzkum vychází z teorie Hofsteda (1999, 2007). Autor prezentuje čtyři faktory, které ovlivňují interakci a zdvořilostní chování v konkrétních kulturách: vztah k autoritám, vztah mezi jednotlivcem a kolektivem, způsob myšlení (soutěživé nebo kooperativní), přijímání rizik a nejistoty. Studenti hodnotili situaci v České republice z těchto hledisek. Výsledky zjištěné u jednotlivých dimenzí jsou prezentovány v procentech, v článku uvádím i citace ze studentských esejů na dané téma.


Klíčová slova:
kulturní specifika; zdvořilost; autorita; individualismus; kolektivismus; mužský způsob komunikace; ženský způsob komunikace; tolerance rizika a nejistoty
Metriky

417

Views

590

PDF views