Analýza školních řádů a její pedagogicko-psychologické souvislosti
Roč.10,č.1(2000)
řešení s možností využiti školního řádu jako prostředku rozvoje morální autonomie (resp. vyšší úrovně mravnosti).
morální heteronomie a autonomie; vývoj vztahu k normě; předpoklady přechodu k mravní autonomii; školní řády a jejich struktura; povinnosti a práva žáků; školní samospráva; obhajující a kritický přístup k stávajícím školním normám
Bull, N. J. Moral education. Trowbridge: Redwood Press, 1973.
Duška, R., W helan, M. Moral development. A guide to Piaget and Kohlberg. New York: Paulist Press, 1975.
Lickona, T. (ed.): Moral development and behavior: Theory, research a social issues. New York: Holt, Rinehart and Winston, 1976.
Nakonečný, M.: Encyklopedie obecné psychologie. Praha: Academia, 1997, s. 317, 318.
Piaget, J.: The moral judgement of the child. Harmondsworth: Penguin Books, 1977.
Vacek, P.: Aktívne proti zlu. (K metodice mravnej výchovy v škole.) Pedagogické spektrum. Bratislava, 1997, roč. VI, č. 1 /2, s. 2-14.
Vacek, P.: K problematice morálního vývoje a morálni výchovy žáků. Brno: Pedagogická fakulta MU, 1997. (Nepubl. disertační práce.)
Vacek, P.: K metodám a metodice mravní výchovy. In Katedra pedagogiky a psychologie se představuje. . . Hradec Králové: Pedagogická fakulta VŠP, Gaudeamus, 1997, s. 49-62.
Vacek, P.: Ke krizi mravní výchovy v současné škole. In Výchova k evropskému demokratickému občanství. IV. konference Evropského hnutí v ČR. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1998, s. 186-196.
Výroční zpráva České školní inspekce o školním roce 1996/1997. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání, 1998.
Výroční zpráva České školní inspekce 1997/1998. Interní materiál. Praha, 1998.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Pavel Vacek