Česká pedagogika a e-learning

Roč.14,č.4(2004)

Abstrakt
Příspěvek se zaměřuje na problematiku e-learningu a kombinované výuky (blended learning). Prezentuje rozpor mezi praxí a metodickými publikacemi v České republice v této oblasti.
Upozorňuje na nutnost překonání starých schémat při vzdělávání s využitím počítačů a Internetu a na nutnost využití současných zahraničních zkušeností.

Klíčová slova:
pedagogika; didaktika; e-learning; kombinovaná výuka
Reference

ANTA, Blended learning [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://wwv.schools.nsw.edu.au/learning/yrkl2focusareas/learntech/blended/index.php>

Barešová, A. E-learning ve vzdělávání dospělých. Praha: VOX, 2003. ISBN 80-86324-27-3.

Bersin &: Associates, Blended Learning: What works? [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http: //www. e-learningguru. com/wpapers/blended_bersin.doc>

Bizmedía, Quality and e-leaming in European Training, [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <http: //www. elearningage. co.uk/go1 .htm>

Dvořáková, E., Zlámalová, H. Problémy s interpretací vysokoškolského zákona v oblasti rozvoje distanční formy vzdělávání. AULA 2002, č. 1, s. 8-9. ISSN 1210-6658.

Eger, L. E-learning a kvalita vzdělávání. In Zdráhal, T. Hodnocení kvality vysokých škol. Ústí nad Labem: UJEP v Ústí nad Labem, 2003a. ISBN 80-7044-463-0.

Eger, L. E-learning jako vzdělávací proces a kritéria hodnocení kurzu. In Zimola, B. E-leaming ve vysokoškolském vzdělávání 2003. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003b. ISBN 80-7318-138-X.

Eger, L. E-leaming, evaluace e-learningu + případová studie z projektu Comenius. Plzeň: ZCU v Plzni, 2004b. ISBN 80-7043-265-9.

Elearningeuropa.info [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://elearningeuropa.info/glossary.php?lng=l>

European Distance Learning Forum [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <http://www.edlf.cz />

Hall, B. FAQs About E-learning. [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <http://www.edlf.cz/>

Higginson, C. On-line Tutoring e-book, [on-line] [cit. 2003] Dostupné na: <otis.scotcit. ac.uk/onlinebook/>

Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.

Kolář, J. O významu distančního vzdělávání, [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http: //www. edlf.cz /edlf _cz/newsletter/prezentace/01_KEYN0TE_CVUT_Kolar.ppt>

Květoň, K. Předpoklady pro kvalitní e-learningové vzdělávání. In Sedláček, J. E-learning, sborník příspěvků ze semináře a soutěže E-learning 2003. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003b. ISBN 80-7041-965-2.

Květoň, K. Základy E-leamingu 2003. [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://belcom04.comtel. cz/doc/prirucka.doc>

Lisalová, J., Freibergová, Z. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ. 2004. ISBN 80-86302-02-4.

Lojda, J. Konference Prometeus. Aula 2003, č. 1. ISSN 1210-6658.

Lustigová, Z. Některé faktory ovlivňující úspěšnost studujících v on-line kurzech. In Zimola, B. E-learning ve vysokoškolském vzdělávání 2003. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2003. ISBN 80-7318-138-X.

Lustigová, Z., Zelenda, S. Jak vybírat virtuální prostředí pro on-line learning aneb Jsou nástroje na srovnávací analýzu vhodným poradcem? In Distanční vzdělávání v České republice, současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ, 2002. ISBN 80-86302-28-8.

Maňák, J., Švec, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.

Mechlová, E. Distanční vzdělávání podporované informačními a komunikačními technologiemi. In Lisalová, J., Freibergová, Z. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ, 2004. ISBN 80-86302-02-4.

Mužík, J. Rozdíly mezi vzděláváním dětí, mládeže a dospělých. Brno: MJF Praha. ISBN 80-86284-45-X.

Nocar, D. E-learning v distančním vzdělávání. In Lisalová, J., Freibergová, Z. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Praha: CSVŠ, 2004. ISBN 80-86302-02-4.

Pash, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.

Pejša, J. E-learning - trendy, měření efektivity, ROI, případové studie, [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://www.e-learn.cz/soubory/e-learning_trends_ROI.pdf>

Polák, J. Didakticko-technologické kompetencie. In Sedláček, J. Sborník příspěvků z mezinárodní soutěže o e-learning. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-965-2.

Poláková, E. Výklad niektorých pojmov alternatívneho vzdelávania. Technológia vzdelávania 2004, roč. 12, č. 2. ISSN 1335-003X.

Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. 4. rozš. a aktual. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.

Rossett, A., Douglis, F., Frazee, R. V. Strategies for Building Blended Learning. [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://www.leaLrningcircuits.org/2 00 3 /ju l2 0 0 3 /r o s s e t t .htm>

Skalková, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.

Skalková, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.

Smith, J. M. Blended learning, [on-line] [cit. 2004] Dostupné na : <http://www.gwsae.org/ Executiveupdate/2001/March/ble>

Turčáni, M. Dištančné vzdelávanie + e-learning = perspektíva pre všetkých. Technológia vzdelávania 2004, roč. 12, č. 5. ISSN 1335-003X.

Wagner, J. Nebojme se e-leaŕningu [on-line] [cit. 2004] Dostupné na: <http://www.ceskaskola. cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=101806&CAI=2131>

Metriky

645

Views

212

PDF views