Některé aspekty vzdělávání učitelů v otázkách speciální pedagogiky

Roč.14,č.3(2004)

Abstrakt
Příspěvek se zabývá pregraduální přípravou učitelů pro 1. stupeň základní školy a pro 2. stupeň ZŠ, teoretickou a praktickou výuka, průběžnou pedagogickou praxí v rámci předmětu speciální
pedagogika a reflexí vyučovacích hodin.

Klíčová slova:
vzdělávání učitelů; učitelství pro základní školy; speciální pedagogika; pedagogická praxe
Reference

Franiok, P., Kysučan, J. Psychopedie - Speciální pedagogika mentálně retardovaných. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2002.

Franiok, P. Kapitoly z teorie speciální pedagogiky. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 2003.

Kraus, B. Výchova ve společenských proměnách na počátku nového století. Pedagogika, 2003, roč. 53, č. 3, s. 253-269.

Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Praha: Ostav pro informace ve vzdělávání, 2001.

Starting Competences Needed to be an ínclusive Teacher. Dostupné na: http://www.geocities.com/sencdi/

Vítková, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Brno: MSD, 2003.

Vyhláška č. 127/1997 Sb., o speciálních školách a speciálních mateřských školách.

Vyhláška č. 291/1991 Sb., o základní škole.

Vyhláška č. 9/2004 Sb., kterou se mění vyhláška č. 291/1991 Sb., o základní škole.

Metriky

352

Views

200

PDF views