Vliv výchovy v rodině na kázeň žáků ve škole
Roč.14,č.3(2004)
ukázněností žáků i žákyň a způsobem výchovy v rodině.
kazeň; rizikove faktory školni kazně; způsob vychovy v rodině; měřeni kazně ve škole
Bendl, S. Dotaznikove šetřeni o subjektivni obtižnosti učitelskych činnosti. Pedagogika, 1997, roč. 47, č. 1, s. 54-64.
Bendl, S. Školní kázeň. Metody a strategie. Praha: ISV, 2001.
Bendl, S. Přispěvek k hodnoceni kazně žaků. In Spilková, V., VaŠutová, J. (ed.) Rozvoj národní vzdělanosti a vzdělávání učitelů v evropském, kontextu. Výstupy řešení výzkumného záměru PedF UK za rok 2001. II. dil. Metody a vysledky empirickych vyzkumů. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogicka fakulta, 2002, s. 127-140.
Blížkovský, B., Kučerová, S., Kurelová, M., a kol. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno: Konvoj, 2000.
Bloch, A. M. Combat neurosis in inner-city schools. Psychiatry, 1978, 135, s. 1189-1192.
Čap, J. Psychologie mnohostranného vývoje Člověka. Praha: SPN, 1990.
Čap, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996.
Čap, J., Boschek, P. Dotazník pro zjišťování způsobu výchovy v rodině. Přiručka. Bratislava, Brno: Psychodiagnostika, 1994.
Dodge, K.A., Pettit, G.S. A biopsychosocial model of the development of chronic conduct problems in adolescence. Developmental Psychology, 2003, roč. 39, č. 2, s. 349-371.
Gatzemann, A. Schule und Gewalt. Bamberg: WVB, 2000.
Hawkins, J. D., Catalano, R. F., Artur, M. W. Promoting science-based prevention in communities. Addictive Behaviors, 2002, roč. 27, č. 6, s. 951-976.
Kolář, M. Bolest Šikanování. Praha: Portal, 2001.
Locke, L. M., Prinz, R. J. Measurement of parental disciplině and nurturance. Clinicál Psychology Review, 2002, roč. 22, č. 6, s. 859-929.
Maccoby, E.E., Martin, J. A. Socialization in the context of the family: parent-child
interaction. In Hetherington, E. M. (ed.) Handbook of Child Psychology: Socialization, personality and social development. Volume 4. New York: Wiley, 1983.
Rose, L.C., Gallup, A.M. The 30th Annual Phi Delta Kappa/ Gallup Poll of the Public’s Attitudes Toward the Public Schools. Phi Delta Kappan, 1998, roc. 80, č. 1, s. 41-56.
Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portal, 1995.
Sadker, M.P., Sadker, D. M. Teachers, Schools and Society. New York: McGraw-Hill, 1991.
Šimoník, O. Začínající učitel. Brno: MU, 1994.Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Stanislav Bendl