Vědomí mravního poslání českého učitele ve 20. století
Roč.13,č.1(2003)
hodnotová orientace; zatímní a definitivní učitel; očistná komise pro veřejné zaměstnance; seznamy postižených únorovou očistou; celistvé působení učitele
Blížkovský, B., Kučerová, S., Kurelová, M. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno: Konvoj, 1999.
Čapek, K. Pozdravy. Praha: MF, 1987.
Kádner, O. Vývoj a dnešní soustava školství. Druhý díl. Praha: Sfinx, 1931.
Kota, J., Váňová, R. Nástin profesionalizace učitelů v českých zemích. Pedagogika, Praha: PF UK, 1994, r. 44, č. 4.
Kučerová, S. Hodnotová orientace našeho učitelstva v proměnách času 20. století. In Proměny školy, učitele a žáka na přelomu tisíciletí (Protokol ze sjezdu učitelů v Brně 30.-31. srpna 2000). Brno: Konvoj, 2001.
Pešková, J. Role vědomí v dějinách. Praha: NLN, 1997.
Pilka, J. Doteky hudby. Jilemnice: Gentiana, 1997.
Rádl, E. Válka Čechů s Němci. Praha: Melantrich, 1993.
Radvanovský, Z. K otázce uprchlíků z pohraničí českých zemí po Mnichovu 1938. In Historie okupovaného pohraničí 1928-1945, sv. 2. Ústí n. L.: UJEP, 1998.
Solfronk, J., Parízek, V., Kratochvíl, M. Učitelství jako profese. Liberec: TU, 2000.
Spilková, V. Proměny primární Školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: PdF UK, 1997.
Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998.
Vodička, J. Dokumenty. Soukromý archiv autora stati. Karton 496 v Okresním archivu v České Lípě.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Jiří Vomáčka