Státní politika rozvoje ICT ve školství ze srovnávacího hlediska
Roč.15,č.1(2005)
Příspěvek sleduje státní politiku podpory zavádění ICT do evropských vzdělávacích soustav jako jeden z klíčových nástrojů plnění požadavků, které na školství kladou změny související s přechodem k informační společnosti, resp. společnosti znalostí. V první části je podán stručný přehled stavu zavádění ICT do vzdělávacích systémů. Druhá část příspěvku se pokouší podrobněji porovnat státní politiku ve Finsku a v České republice na základě srovnání základních vládních dokumentů. Jako výrazně odlišná je identifikována významná role univerzit a dalších výzkumných institucí v ambiciózní finské koncepci.
ICT; informační společnost; státní informační politika; srovnání; kurikulum; vzdělávání učitelů
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society