České a finské výsledky vzdělávání: Komparace nálezů mezinárodní evaluace PISA
Roč.15,č.1(2005)
Vzdělávací systémy zemí OECD jsou nyní srovnávány na základě evaluace PISA. Tento projekt pokrývá populaci patnáctiletých žáků, jejichž znalosti a dovednosti jsou hodnoceny v několika oborech vzdělávání (čtenářská gramotnost, matematická gramotnost, přírodovědná gramotnost, řešení problémů). Stať srovnává vzdělávací výsledky v evaluaci PISA u českých a finských žáků. Ukazuje se, že mezi výsledky těchto dvou populací jsou rozdíly, které jsou způsobovány jednak faktory pedagogickými, jednak sociálními a kulturními.
komparace vzdělávacích systémů; vzdělávací výsledky; evaluace PISA; faktory vzdělávání; jednotná škola; selektivní škola; vliv rodinného zázemí
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society