Autoregulace procesu čtenářského rozvoje žáků na 1. stupni základní školy
Roč.19,č.4(2009)
Studie analyzuje rozdíly v úrovni autoregulace čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Data byla získána na vzorku 234 žáků z deseti vybraných základních škol v ČR prostřednictvím souboru testových otázek vztahujících se ke třem faktorům autoregulace učení. Cílem bylo objasnit vztah, respektive míru korelace mezi faktory autoregulace učení žáků 3. a 4. tříd ZŠ (úrovní motivace, kognitivních a metakognitivních dovedností). Na základě statistické analýzy bylo prokázáno, že žáci s vyšší úrovní čtenářského rozvoje dosahují vyššího skóre v kognitivní a především metakognitivní oblasti autoregulace. Tyto výsledky ukazují na možnosti implementace nejen kognitivních, ale také metakognitivních dovedností do výuky čtení na 1. stupni základních škol.
autoregulace učení; kognitivní; metakognitivní a motivační faktory; čtenářské dovednosti; žáci mladšího školního věku
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society