Aplikace prvků psychosomatiky v přípravě sociálních pedagogů
Roč.18,č.4(2008)
Cílem tohoto příspěvku je seznámení s návrhem obsahu psychosomatické přípravy v pregraduální přípravě sociálních pedagogů. Tato psychosomatická kultivace otevírá před studentem potřebu výchovy k hlasu, k řečovému a pohybovému jednání. Ve všech těchto psychosomatických disciplínách nejde jen o techniky, ale učitel pomáhá studentovi najít jeho individuální výraz. Předpokladem této koncepce je tedy to, že naznačená cesta vede k utváření autorského postoje. To znamená, že profesionálové jsou obrazně řečeno „autory svých činů“, tj. jsou schopni samostatně uvažovat, koncipovat nová řešení problémů, tvořivě a odpovědně vstupovat do různých sociálních situací.
sociální pedagog; osobnostní rozvoj; psychosomaticky orientovaná příprava
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society