Impact of the Bologna process two-cycle implementation on teacher education in the Czech Republic
Roč.23,č.6(2013)
ENGLISH ISSUE
vzdělávání učitelů; Boloňský proces; strukturované studium; bakalářské studium; magisterské studium
Bendl, S., & Voňková, H. (2011). Hodnocení strukturovaného studia učitelství studenty Univerzity Karlovy v Praze – Pedagogické fakulty. In O. Kaščák & B. Pupala (Eds.), Škola – statický element v sociálnej dynamike (pp. 200–206). Bratislava: Iura Edition.
Bendl, S., Voňková, H., & Zvírotský, M. (2013). The Bologna process and teacher training in the Czech Republic: Opinions of academic staff and students about the two-cycle system implementation at the Faculty of Education of Charles University in Prague. The New Educational Review, 11(2), 301–312.
Bologna Declaration (1999). Retrieved from http://arhiv.mvzt.gov.si/fileadmin/mvzt.gov.si/pageuploads/doc/dokumenti_visokoskolstvo/Bolonjski_proces/bolonjska_deklaracija.pdf
Hník, O. (2012). Jaký model vzdělávání učitelů potřebuje současná škola (z pohledu didaktika literatury). In J. Kohnová, et al., Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání (pp. 229–234). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Janík, T. (2012). Učitel a didaktické znalosti obsahu: podmínky utváření a možnosti rozvoje. In J. Kohnová, et al., Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání (pp. 213–227). Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Kehm, B. M., & Teichler, U. (2006). Which direction for bachelor and master programmes? A stocktaking of the Bologna process. Tertiary Education and Management, 12(4), 269–282. https://doi.org/10.1080/13583883.2006.9967173">https://doi.org/10.1080/13583883.2006.9967173
Koncepce pregraduální přípravy učitelů základních a středních škol (2005). Materiál Grémia MŠMT ČR. Retrieved from http://aplikace.msmt.cz/AK/koncepce1.htm
Reichert, S. (2010). The intended and unintended effects of the Bologna reforms. Higher Education Management and Policy, 22(1), 99–118. https://doi.org/10.1787/hemp-v22-art6-en">https://doi.org/10.1787/hemp-v22-art6-en
Sokol, J. (2011). Boloňská reforma po deseti letech. Aula, 19(1), 17–19.
Stehlík, M. (2011). Boloňský proces – prospěl, nebo uškodil českým vysokým školám? Strukturované studium po deseti letech. Aula, 19(1), 19–20.
Šťastná, V. (2011). Boloňský proces – prospěl, nebo uškodil českým vysokým školám? Strukturované studium po deseti letech. Aula, 19(1), 20–24.
Štech, S. (2011). Boloňský proces: nutný proces adaptace, nebo trojský kůň neoliberálních změn vysokoškolského vzdělávání. Aula, 19(1), 25–30.
The Bologna Declaration on the European Space for Higher Education: An Explanation (2010). Retrieved from http://ec.europa.eu/education/policies/educ/bologna/bologna.pdf
The European Higher Education Area in 2012: Bologna Process Implementation Report (2012). Retrieved from http://www.ehea.info/Uploads/%281%29/Bologna%20Process%20Implementation%20Report.pdf
Zákon č. 147 ze dne 4. dubna 2001, který se mění zákon č. 111/1999 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění zákona č. 210/2000 Sb., a zákon č. 451/1991 Sb.
Zápis č. 05–07 ze zasedání Akreditační komise 20.–21. listopadu 2007, Brandýs nad Labem. Retrieved from http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/034_zapis_ak_05_2007.pdf
Zápis č. 05–11 ze zasedání Akreditační komise 21.–23. listopadu 2011, Litomyšl. Retrieved from http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/321/zapis_ak_05_2011.pdf
Zápis č. 01–13 ze zasedání Akreditační komise 4.–6. února 2013. Retrieved from http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/448/zapis_ak_01_2013.pdf
Zápis č. 02–13 ze zasedání Akreditační komise 15.–17. dubna 2013, Hejnice. Retrieved from http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/464/zapis_ak_02_2013.pdf
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society