Nejčastější pravopisné chyby u žáků pátých tříd

Roč.17,č.2(2007)

Abstrakt

Empirická studie se zabývá nejčastějšími pravopisnými chybami, kterých se dopouštějí žáci pátých ročníků, tedy žáci, kteří dokončují docházku na 1. stupni základní školy. Studie pojednává o problematice pravopisu a teorie chyby. Je zde naznačeno, k jakým proměnám docházelo v názorech na pojem chyba, jak je důležité správně s chybou pracovat ve školním vyučování a také jak chápat pojem pravopisná chyba. Dále byl proveden výzkum zaměřený na ověření znalostí pravopisných jevů u žáků pátých tříd, který ukázal, že žáci nejčastěji chybují ve větné interpunkci, v psaní y, ý ve vyjmenovaných slovech, v pravopise předpon a v psaní i, y v koncovkách podstatných jmen. V příloze jsou k dispozici metodická doporučení k nápravě.


Klíčová slova:
chyba; pravopis; práce s chybou; pravopisná chyba; psaní i; í nebo y; ý po obojetné souhlásce m uvnitř slova; psaní předpon; zdvojené souhlásky po předponě; předpony z- a s-; y v koncovkách podstatných jmen; interpunkce v souvětí
Metriky

551

Views

467

PDF views