Duchovní dimenze waldorfské pedagogiky optikou reflexivní modernity
Roč.6,č.3
Individualizace
vzdělávací systém; náboženství; reflexivní modernita; reflexivní spiritualita; Waldorfská pedagogika
ALDRIDGE, Alan. Religion in the Contemporary World : A Sociological Introduction. Cambridge : Blackwell Publishers, 2000. 232 s. ISBN 0-745-62083-3.
BECKFORD, James A. Social Theory and Religion. Cambridge : Cambridge University Press, 2003. 262 s. ISBN 0-521-77431-4.
BESECKE, Kelly. Beyond Literalism : Reflexive Spirituality and Religious Meaning. In AMMERMAN, N.T. (ed.). Everyday Religion : Observing Modern Religious Lives. 2007, Oxford : Oxford University Press. s. 169 – 187. ISBN 0-195-30541-8.
BESECKE, Kelly. Seeing Invisible Religion : Religion as a Societal Conservation about Transcendent Meaning. Sociological Theory, 2005, roč. 23, č. 2, s. 179 – 196. ISSN 0735-2751.
BESECKE, Kelly. Speaking of Meaning in Modernity. Reflexive Spirituality as a Cultural Resource. Sociology of Religion, 2001, roč. 62, č. 3, s. 365 – 381. ISSN 1069-4404.
BOOGERD, Cornelis. Ein Bustan-židovsko-arabská waldorfská školka v Izraeli. Člověk a výchova. Časopis pro pedagogiku Rudolfa Steinera, 2007, roč. 12, č. 3, s. 44 – 46.
BÜHLER, Walter. Anthroposofie jako požadavek naší doby. 1. vyd. Hranice : Fabula, 2004. 205 s. ISBN 80-86600-15-7.
CARLGREN, Frans. Výchova ke svobodě. Pedagogika Rudolfa Steinera. Obrázky a zprávy ze světového hnutí svobodných waldorfských škol. 1. vyd. Praha : Baltazar, 1991. 263 s. ISBN 80-90030-72-6.
DAWSON, Lorne. Privatisation, Globalisation and Religious Inovation : Giddens Theory of Modernity and the Refutation of Secularisation Theory. In BECKFORD, J.A., WALLISS, J. (eds.). Theorising Religion. Classical and Contemporary Debates. Aldershot : Ashgate, 2006, s. 105 – 119. ISBN 0-754-64068-X.
DOBBELAERE, Karel. Religion in Europe and North America. In MOOR, R. de (ed.). Values In Western Societies. Tillburg : Tillburg University Press, 1995, s. 1 – 29. ISBN 90-361-9636-1.
GIDDENS, Anthony. Důsledky modernity. 2. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství. 2003. 200 s. ISBN 80-86429-15-6.
GIORDANO, Giuseppe. Spirituality : From a Religious Concept to a Sociological Theory. In FLANAGAN, K., JUPP, P.C. (eds.). A Sociology of Spirituality. Aldershot : Ashgate, 2007, s. 161 – 180. ISBN 0-754-65458-3.
GRECMANOVÁ, Helena. Waldorfská škola. 1. vyd. Olomouc : Hanex, 1996. 145 s. ISBN 80-85783-09-6.
GRUNELIUS, Elisabeth M. Výchova v raném dětském věku. Školky s waldorfskou pedagogikou. 1. vyd. Praha : Baltazar, 1992. 59 s. ISBN 80-90030-73-4.
GUEST, Mathew. In Search of Spiritual Capital : The Spiritual as a Cultural Resource. In FLANAGAN,K., JUPP, P.C. (eds.). A Sociology of Spirituality. Aldershot : Ashgate, 2007, s. 181 – 200. ISBN 0-754-65458-3.
HAMILTON, Malcolm. The sociology of religion. Theoretical and comparative perspectives. 2. vyd. London : Routledge, 2001. 320 s. ISBN 0-415-22667-8.
HANEGRAAFF, Wouter J. Defining religion in spite of history. In PLATVOET, J.G., MOLENDIJK, A.L. (eds.). The Pragmatics of Defining Religion. Contexts, Concepts and Contests. Leiden : Brill, 1999, s. 337 – 379. ISBN 9-004-11544-7.
HAVLÍK, Radomír. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha : Portál, 2002. 174 s. ISBN 80-71786-35-7.
HEELAS, Paul ; WOODHEAD, Linda. The Spiritual Revolution. Why Religion is Giving way to Spirituality. Malden : Blackwell Publishing, 2005. 224 s. ISBN 1-405-11959-4.
HEELAS, Paul. The new Age Movement. The Celebration of the Self and the Sacralization of Modernity. Oxford : Blackwell Publishers, 1996. 266 s. ISBN 0-631-19331-6.
HEVIEU-LÉGER, Daniele. The transmission and formation of socioreligious identities in modernity. International Sociology, 1998, roč. 13, č. 2, s. 213 – 228. ISSN 0268-5809.
HRADIL, Radomil. Průvodce českou anthroposofií. Hranice : Fabula, 2002. 254 s. ISBN 80-86600-00-9.
HUNT, Stephen. Alternative religion. A sociological introduction. Aldershot : Ashgate, 2003. 268 s. ISBN 0-754-63410-8.
INGLEHART, Ronald ; NORRIS, Pippa. Sacred and Secular. Religion and Politics Worldwide. 1. vyd. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. 348 s. ISBN 0-521-54872-1.
INGLEHART, Ronald. Culture Shift in Advanced Industrial Society. Princeton : Princeton University Press, 1990. 504 s. ISBN 0-691-02296-8.
KRANICH, Michael E. Waldorfské školy. Semily : OPHERUS, 2000. 40 s. ISBN 80-902647-2-7.
LASH, John. Průvodce hledačů absolutna. Encyklopedie duchovních nauk. Olomouc : Votobia, 1996. 536 s. ISBN 80-7198-144-3.
LUŽNÝ, Dušan. Metodologické problémy studia nových náboženských hnutí. Brno : Masarykova univerzita, 1996. 128 s.
LUCKMANN, Thomas. Invisible Religion. The Problem of Religion in Modern Society. New York : The Macmillan Company, 1967. ISBN 0-025-76700-3.
McGUIRE, Meredith. Embodied Practisies : Negotiation and Resistence. In AMMERMAN, N.T. (ed.). Everyday Religion. Observing Modern Religious Lives. Oxford : Oxford University Press, 2007, s. 187 – 200. ISBN 0-195-30541-8.
McGUIRE, Meredith. Religion. The social context. 5. vyd. Belmont : Wadsworth Thomson Learning. 2002. ISBN 1-57766-577-5.
McGUIRE, Meredith. Health and Spirituality as Contemporary Concerns. In ROOF, W.C. (ed.). Religion in the Nineties. Newbury Park : SAGE PUBLICATIONS, 1993, s. 144 – 154.
PARTRIDGE, Christopher. Encyklopedie nových náboženství. Nová náboženská hnutí, sekty a alternativní spiritualita. 1. vyd. Praha : Euromedia Group, 2006. s. ISBN 80-242-1605-1.
PETRÁŠ, Petr. Některé zkušenosti z kurzu waldorfské pedagogiky v Olomouci. Hodonín : Pedagogické středisko, 1992.
PLATVOET, Jan G. To Define or not to Define: the Problem of the Definition of Religion. In PLATVOET, J.G., MOLENDIJK, A.L. (eds.). The Pragmatics of Defining Religion. Contexts, Concepts and Contests. Leiden : Brill. 1999, s. 245 – 267. ISBN 90-041-1544-7.
POL, Milan. Waldorfská pedagogika : izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy? 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1996. 165 s. ISBN 80-210-1097-5.
ROOF, Clarke W. Religion and Spirituality. Toward an Integrated Analysis. In DILLON, M. (ed.). Handbook of the Sociology of Religion. Cambridge : Cambridge University Press, 2003, s. 137 – 148. ISBN 0-521-80624-0.
SMOLKOVÁ, Táňa. Dítě v úctě přijmout. Vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Praha : Maitrea. 2007. 112 s. ISBN 80-903-7612-6.
STEINER, Rudolf. Výchova dítěte z hlediska duchovní vědy. Metodika vyučování a životní podmínky výchovy. 2. vyd. Praha : Baltazar, 1993. 118 s. ISBN 80-900-3079-3.
STEINER, Rudolf. Záhada člověka. Duchovní pozadí lidských dějin. Svatý Kopeček u Olomouce : MICHAEL, 2004. 187 s. ISBN 80-863-4018-X.
ŠTAMPACH, Odilo I. Anthroposofie. Olomouc : Votobia, 2000. 75 s. ISBN 80-719-8431-0.
ter BORG, Meerten B. What is religion? In PLATVOET, J.G., MOLENDIJK, A.L. (eds.). The Pragmatics of Defining Religion. Contexts, Concepts and Contests. Leiden : Brill, 1999, s. 397 – 409. ISBN 90-041-1544-7.
Velký sociologický slovník I, A-O. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1996. 747 s. ISBN 8071843113 [soubor].
Velký sociologický slovník II, P-Ž. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1996. 749-1627 s. ISBN 8071843113 [soubor].
VOJTÍŠEK, Zdeněk. Nová náboženská hnutí a jak jim porozumět. 1. vyd. Praha : Beta Books, 2007. 210 s. ISBN 978-80-86851-64-8.
WILLAIME, Jean-Paul. Religion in ultramodernity. In BECKFORD, J.A., WALLISS, J. (eds.). Theorising religion. Classical and Contemporary Debates. Aldershot : Ashgate, 2006, s. 77 – 90. ISBN 0-754-64068-X.
WILLIAIME, Jean-Paul. Religion, Individualization of Meaning, and the Social Bond. In LAERMANS, R., WILSON, B, BILLET, J (eds.). Secularization and Social Integration. Papers in Honor of Karel Dobbelaere. Leuven : Leuven University Press, 1998, s. 261 – 275. ISBN 9-061-86932-3.
WIRZ, Daniel. Výchova začíná vztahem: stati, poznámky z deníku. 1. vyd. Brno : Akademické nakladatelství CERM, 2007. 107 s. ISBN 978-80-7204-503-7.
WUTHNOW, Robert. Spirituality and Spiritual Practice. In FENN, R.K. (ed.). The Blackwell Companion to Sociology of Religion. Oxford : Blackwell Publishing, 2004. s. 306 – 320. ISBN 0-631-21241-8.
ZUZÁK, Tomáš. Hledání vztahu k dítěti ve waldorfské pedagogice. Působení mezi individualitami žáka a učitele. Pro učitele, vychovatele, rodiče. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1998. 66 s. ISBN 80-7042-129-0.
Copyright © 2016 Sociální studia / Social Studies