Východiska pro regulaci hazardních prvků videoher
Roč.16,č.31(2025)
Revue pro právo a technologie
Tento článek poskytuje analýzu fenoménu známého jako hazardní prvky videoher a přináší východiska pro jejich právní regulaci. Tyto hazardním hrám podobné mechaniky jsou dnes standardně součástí herního designu nesčetného množství her, které jsou povětšinou přístupné nezletilým, přestože jsou v kontextu těchto prvků často využívány manipulativní obchodní praktiky, v důsledku kterých jsou hazardní prvky návykové a nesou s sebou riziko značné finanční ztráty. Zároveň však doposud nebyla přijata ucelená právní úprava, která by tento problematický herní design efektivně regulovala. Jak bude v článku objasněno, tento problém vyvstává zejména z absence ucelené definice hazardních prvků a nejednotného závěru o jejich souvislosti s hazardními hrami. Tento článek se proto zabývá zejména definicí a následnou právní kvalifikací těchto hazardních prvků a předkládá diskusi o vhodném přístupu k jejich právní regulaci, jejíž nezbytnost vyvstává zejména v kontextu praktické neúčinnosti sektorové samoregulace.
Videohry; hazardní hry; hazardní prvky; loot-boxy; monetizace videoher; Dark Patterns; ochrana spotřebitele; sektorová samoregulace; herní design
s. 187–244

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0.
Copyright © 2025 Ondřej Böhm