K problematice integrace praktické přípravy budoucích učitelů

Roč.9,č.3(1999)

Abstrakt
Stať se zabývá možnostmi integrace učiva pedagogické praxe do rámce celého systému pregraduální učitelské přípravy. Autor poukazuje na nutné podmínky pro časovou a obsahovou integraci učiva v přípravě budoucích učitelů.

Klíčová slova:
pedagogicka praxe; vlastnosti modelů praxe; referenčni teorie; jadrove učivo; integrace prakticke připravy s učivem referenčnich disciplin; podminky integrovaneho přistupu.
Reference

Klapal, V. Vyznam a misto pedagogicke praxe. In Pedagogická praxe. Sborník příspěvků z celostátního semináře. Praha: PedF UK, 1993.

Maňák, J. Hlavni otazky profesionalni připravy učitelů. In Teorie v pedagogické praxi, praxe v pedagogické teorii v učitelském studiu. Sbornik přispěvků z celostatniho seminaře. Brno: Paido, 1995, s. 24-27.

Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995.

Solfronk, J. Pedagogicka praxe - jeji smysl a jeji problemy. Pedagogika, 46, 1996, č. 3, s. 277-284.

Solfronk, J. Pedagogicka praxe nebo pedagogicka praxeologie? In Pedagogická praxe - praxeologie. Sbornik přispěvků z konference o praxi. Praha: PedF UK, 1997.

Solfronk, J., Urbánek, P. Učitelská praxe se zaměřením na sociální aktivity ve škole. Brno: Paido, (v tisku).

Stech, S. Artikulace teorie a praxe v učitelstvi (dilemata profese). In Teorie v pedagogické praxi, praxe v pedagogické teorii v učitelském studiu. Sbornik přispěvků z celostatniho seminaře. Brno: Paido, 1995, s. 80-83.

Urbánek, P. K modelům prakticke připravy studia učitelstvi. In Pedagogická praxe - praxeologie. Sbornik přispěvků z konference o praxi. Praha: PedF UK, 1997.

Urbánek, P. Výzkumné šetření a analýza modelů praktické přípravy ve studiu učitelství. Disertačni prace. Praha: PedF UK, 1998.

Metriky

324

Views

147

PDF views