Didaktika fyziky v České republice: trendy, výzvy a perspektivy
Roč.21,č.2(2011)
Cílem této přehledové studie je vymezit koncept didaktiky fyziky a poukázat na proměny pojetí didaktiky fyziky, a to od pojetí aplikačního a integračního, k pojetí komunikačnímu a informačně komunikačnímu. Didaktika fyziky je interdisciplinární vědeckou disciplínou, proto je sledován i vztah didaktiky fyziky především k obecné didaktice a fenoménu didaktických znalostí obsahu podle Shulmana, který se objevuje v poslední době v odborné literatuře. Pozornost je věnována výzkumným oblastem didaktiky fyziky a jejím perspektivám.
didaktika fyziky; aplikační pojetí; integrační pojetí; komunikační pojetí; informačně komunikační pojetí; didaktické znalosti obsahu; výzkum v didaktice fyziky; doktorské studium didaktiky fyziky; rozvoj didaktiky fyziky
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society