Didaktika matematiky a její proměny
Roč.21,č.2(2011)
Článek přináší stručný nástin historie didaktiky matematiky jako vědy v zahraničí a naznačuje, jak se tento vývoj odráží v české didaktice matematiky (zejména ve výzkumu realizovaném v rámci doktorského studia soustředěného kolem PedF UK v Praze). Na příkladu konkrétní oborové rady doktorského studia jsou shrnuty předpoklady úspěšné existence didaktiky matematiky jako samostatné disciplíny: aktivní badatelé v didaktice matematiky, začlenění do trendů zahraničního výzkumu, důsledné navazování na již existující výsledky výzkumu, kontakt s „hraničními“ obory (zejména matematikou, pedagogikou, psychologií) a praxí (s učiteli), vytvoření vědecké komunity.
didaktika matematiky; vědecká disciplína; doktorské studium; historie didaktiky matematiky
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2014 Czech Pedagogical Society