Problém osmiletých gymnázií (Historické a teoretické souvislosti)
Roč.12,č.2(2002)
víceleté (osmileté gymnázium); nižší gymnázium; vyšší gymnázium; měšťanská škola; jednotná diferencovaná škola; nižší sekundární škola; reforma vzdělávací soustavy
Burger, R. Begabte Versager der hoeheren Schule. In Ingenkamf, K. H. (ed.) Schulkonflikt und Schülerhilfe. Weinheim, 1965, s. 187-198.
Cách, J., Váňová, R. Vaclav Přihoda (1889-1979). Život a dilo pedagoga a reformatora školstvi. Pedagogika, XLX, 2000, č. 1, s. 3-12.
Celoživotní učení pro všechny. Praha: Učitelske noviny-Gnosis, spol. s r. o., 1997.
Coleman, J. S. The Concept of Equality of Educational Opportunity. Harward Educational Review, 38, 1968, č. 1, s. 7-37.
České vzdělání a Evropa. Strategie rozvoje lidských zdrojů v České republice při vstupu do Evropské unie. Praha: Sdruženi pro vzdělavaci politiku, 1999.
Dahrendorf, R. Bildung ist Buergerrecht. Plaedoyer fur eine aktive Bildungspolitik. Hamburg, 1966.
Drtina, Fr. O novějších směrech reformy středoškolské. Praha, 1902.
Eco, U. Mysl a smysl. Praha: Vize 97, 2000, s. 123.
Eysenck, H. J. Uses and Abuses of Psychologie. Harmondsworth: Penguin Books, 1967.
Fleming, C. M. Can the Pool of Talent be Increased? In The Year Book of Education. London, 1962, s. 361-365.
Gal, R. Treatment of the Academically Talented Infants. A critical Assesment. In The Year Book of Education. London, 1961, s. 271-276.
Havighust, R. J. Increasing the Pool of Talent. In The Year Book of Education. London, 1962, s. 353-360.
Heller, R. Zum Problem der Begabungsreserven. In Lükert, N.-R. a kol. Begabungsforschung und Bildungsfoerderung als Gegenwartsaufgabe. Munchen - Basel: Ernst Reinhart Verlag, 1969, s. 352-430.
Helus, Z. Čtyři teze k tematu „Změna školy“. Pedagogika, LI, 2001, č. 1, s. 25-41.
Herrenstein, R. J. IQ in the Meritocracy. Boston: Little, Brown and Co., 1973.
Hessen, S. Školství v demokracii. Brno: Vydavatelsky odbor Ustředniho spolku jednot učitelskych, 1935, s. 233.
Hessen, S. Filosofické základy pedagogiky. Praha: Nakladem Československe graficke unie, 1936, s. 138-167.
Hessen, S. Světový názor a pedagogika. Studie k problemu autonomie. Praha: Nakl. Dědictvi Komenskeho, 1937, s. 121.
Husén, Th. Social Influences on Educational Attainment. Paris: OECD, 1975.
Husén,T., Tuijman, A., Halls, W. D. (eds.) Schooling in Modem European Society. Oxford: Pergamon Press, 1992.
Jallade, J.-P., Grootings, P. a kol. Zpráva examinátorů o vzdělávacím systému v České republice. Pařiž: OECD Review of Education in the Czech Republik, 1996.
Kadner, O. Vývoj a dnešní soustava Školství. Dil I. Praha: Sfinx Bohumil Janda, 1929.
Kallen, D. Sekundární vzdělávání v Evropě. Problémy a perspektivy. Publikace Rady Evropy. Praha: Učitelske noviny-Gnosis, spol. s r. o., 1997.
Keprta, J. Nové normální učebné osnovy pro měšťanské školy. Praha: Statni nakladatelstvi, 1933.
Keprta, J. Definitivní učebné osnovy pro obecné školy. Praha: Statni nakladatelstvi, 1938.
Komárek, J. Škola měšťanska a nižši středni škola. Škola měšťanská, XXV, s. 225 sl. Kvalita a odpovědnost. Program rozvoje vzdělávací soustavy České republiky. MŠMT CR. Přiloha Učitelskych novin 97, 1994, č. 42.
Leonťjev, A.N. Problémy psychického vývoje. Praha: SPN, 1966.
Lückert, H. R. a kol. Begabungsforschung und Bildungsfoerderung als Gegenwartsaufgabe. Munchen - Basel: Ernst Reinhardt Verlag, 1969.
Matějů, P. Školsky system a rozvoj vzdělani. In Večerník, J., Matějů, P. (ed.) Zpráva o vývoji české společnosti 1989-1998. Praha: Academia, 1998, s. 44-68.
Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. (Bila kniha) Praha: UIV, 2001. Odborné vzdělávání v evropském společenství. Praha: UIV, 1996.
Roehrs, H. Die Schule und ihre Reform in der gegenwaertigen Gesellschaft. Heidelberg, 1962, s. 37-65.
Roth, H. (ed.) Begabung und Lernen. Ergebnisse und Folgerungen neuer Forschungen. Stuttgart: Ernst Klett Verlag, 1969.
Sborník materiálů z celostátního semináře k otázkám péče o intelektuálně nadanou mládež v ČSSR. Praha: MŠ CSR a ČSAV, 1988.
Schultze, W. Über den Voraussagewert der Auslesekriterien für den Schulerfolg am Gymnasium. Hochschule fur internationale paedagogische Forschung. Frankfurt, 1964.
Taubman, P., Wales, T. Mental Ability and Higher Educational Attainment in the 20th Century. A Technical Report. Berkley: Caiif. Carnegie Commission on Higher Education, 1972.
Terciální vzdělávání ve vyspělých zemích. Vyvoj a současnost. Praha: Středisko vzdělavaci politiky při Pedagogicke fakultě UK, 1997.
Učení je skryté bohatství. Zprava Mezinarodni komise UNESCO. Vzdělavani pro 21. stoleti. Praha: Pedagogicka fakulta UK, URVŠ, 1997.
Váňová, R. Školská reforma v ČSR ve 30. letech. Praha: UIV, 1994.
Váňová, R., Rýdl, K.,Valenta, J. Výchova a vzdělání v českých dějinách. Dil IV. Praha: UK, 1994.
Váňová, M. Diferenciacia vzdelavacich ciest v sekundarnom školstve vyspelych europskych krajin. Pedagogická revue, 50, 1998, č. 3, s. 212-219.
Vybrané problémy odborného vzdelávaní v zemích OECD. Praha: VUOŠ, 1997.
Vyučovaní a učení. Cesta k učící se společnosti. (Bila kniha o vzdělavani a odborne připravě). Praha: Učitelske noviny-Gnosis, spol. s r. o., 1997.
Vzdělání a sociální spravedlnost v zemích OECD. Praha: Učitelske noviny-Gnosis, spol. s r. o., 1998.
Walker, D.A. The IEA Six Subject Survey: An Empirical Study of Education in Twenty-One Countries. International Studies in Evalution, Vol. IX. Stockholm: Almquist und Wiksell International. New Youk: Wiley, 1976.
Wilhelm, Th. Theorie der Schule. Stuttgart: J. B. Metzlersche Verlagsbuchhandlung, 1969, s. 51 si.
Zprávy a rozbory. Gymnázia a školy gymnaziálního typu. Retrospektiva let 1788-1990. Praha: Česky statisticky uřad, 1992.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Jarmila Skalková