Vliv kulturních dimenzí na řízení školy
Roč.14,č.4(2004)
jsou dávány do souvislosti s přístupem učitelů ke změnám a inovacím v jejich práci.
inovace; kulturní dimenze; individualismus/ kolektivismus; vyhýbání se nejistotě; vzdálenost mocenských pozic; maskulinita/feminita; konzervatismus; úspěch/výkon; rovnost; autonomie; harmonie; vnitřní prostředí; kultura školy
Hofstede, G., a kol. Masculinity and Feminity. The Taboo Dimension of National Cultures. London: Sage Publications, 1998. 238 s. ISBN 0-7619-1029-8.
Hofstede, G. Culture’s Consequences. London: Sage Publications, 2001. 596 s. ISBN 0-8039-7323-3.
Průcha, J. Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. 154 s. ISBN 80-7178-621-7.
Průcha, J. Interkuliumí psychologie. Praha: Portál, 2004. 199 s. ISBN 80-7178-885-6.
Raaij, W. F. Globalization of Marketing Communication? Journal of Economic Psychology, 1997, Vol. 18, s. 259-270. ISSN 0167-4870.
Schwartz, S.H. Beyond Individualism/Collectivism. New Cultural Dimensions of Values. In Kim, U., Triandis, H.C. (ed.) Individualism and collectivism: Theory, method, and applications. Cross-cultural research and methodology series. Vol. 18, s. 85 až 119. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Thousand Oaks, CA. US: Sage Publications, 1994. ISBN 0803957637.
Schwartz, S.H., Bardi, A. Influences of Adaptation to Communist Rule on Value Priorities in Eastern Europe. Political Psychology, 1997, Vol. 18, č. 2, s. 385-409. ISSN 0162-895X.
Schwartz, S.H., Bardi, A. Relations among Sociopolitical Values in Eastern Europe: Effects of the Communist Experience? Political Psychology, 1997, Vol. 18, č. 2, s. 525-549. ISSN 0162-895X.
Světlík, J. Marketing školy. Zlín: EKKA 1996. 382 s. ISBN 80-902200-8-8.
Světlík, J. Marketing pro evropský trh. Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.

Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Jaroslav Světlík