Model výkonových cílů ve vztahu k atribučnímu stylu
Roč.14,č.3(2004)
Abstrakt
Klíčová slova:
atribuční styl; studující učitelství; dotazník zjišťování výkonových a učebních tendencí
Zvládnutí kompetencí učitele do značné míry ovlivňuje nejen objektivně, ale i jako subjektivní prožitek reálnou úspěšnost pedagogů. Jedním z pedagogickopsychologických přístupů, které lze
k těmto otázkám zvolit a který umožňuje zamýšlet se hlouběji nad učebními tendencemi budoucích učitelů, nabízí i posuzování jejich atribučního stylu. Na konferenci Asociace pedagogického výzkumu
(CAPV) jsme již referovali o vývoji a předběžné validizaci české verze Dotazníku zjišťování výkonových a učebních cílových tendencí. Na základě faktorové analýzy (EFA) jsme identifikovali tyto tři faktory - F\: Získání souhlasu a vyhnutí se odmítnutí ze strany rodičů a učitelů, F2 : Dosažení pokroku a dobrých známek, F3 : Učební cílové tendence. Tento náš první pokus se ukázal jako zdařilý. To je důvod, proč s touto českou verzí i nadále pracujeme.
k těmto otázkám zvolit a který umožňuje zamýšlet se hlouběji nad učebními tendencemi budoucích učitelů, nabízí i posuzování jejich atribučního stylu. Na konferenci Asociace pedagogického výzkumu
(CAPV) jsme již referovali o vývoji a předběžné validizaci české verze Dotazníku zjišťování výkonových a učebních cílových tendencí. Na základě faktorové analýzy (EFA) jsme identifikovali tyto tři faktory - F\: Získání souhlasu a vyhnutí se odmítnutí ze strany rodičů a učitelů, F2 : Dosažení pokroku a dobrých známek, F3 : Učební cílové tendence. Tento náš první pokus se ukázal jako zdařilý. To je důvod, proč s touto českou verzí i nadále pracujeme.
atribuční styl; studující učitelství; dotazník zjišťování výkonových a učebních tendencí
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Petr Havelka, Ludmila Prokešová, Iva Stuchlíková, František Man