Doplňující pedagogické studium z perspektivy odborných pedagogických kompetencí a psychologických studijních textů
Roč.14,č.2(2004)
účastníky DPS, tj. současné či potenciální učitele odborných předmětů (UOP) a mistry odborné výchovy (MOV) pohlíží příspěvek jako na kvalifikované pedagogické pracovníky. Na pilotním vzorku je ukázáno, jak studenti DPS při Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové hodnotí své pedagogické kompetence saturované dovednostmi a jaké požadavky kladou na psychologické studijní texty. Příspěvek je výzkumným sdělením.
specifika DPS; subjektivní hodnocení; pedagogické dovednosti a kompetence; kritéria psychologického studijního textu; Kendallův koeficient shody; Spearmanův koeficient pořadové korelace
Janiš, K., Bílek, M. K pedagogické přípravě učitelů odborných předmětů v České republice. 2003. http://www.uhk. cz/pdf /katedra/chemie/obecna_didaktika_konf erence/index.htm
Průcha, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
Průcha, J. Vzdělávání a školství ve světě. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
Šrámek, R. Mistři odborné výchovy jsou také pedagogičtí pracovníci. Pedagogická orientace, 2003, č. 1, s. 49-52 ISSN 1211-4669.
Svehlová, M. Dvě poznámky k pragmatice vysokoškolských skript. (Sborník z konference). Praha: Pedagogická fakulta UK, 1996. ISBN 80-86039-03-X.
Walterová, E. Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2001. ISBN 80-7290-059-5.
Seznam dalších informačních zdrojů
http://www.akademie.cz/kurzy/pedagog/pedagogl.html
http://www.scvu.upol.cz/programy/d003-dopln-ped-uc.htm
http://www.scvu.upol.cz/programy/d002-spec-ped-mistr.htm
http://www.csvs.cz/databaze/kurzy_div/VUTB.html
Základní informace o doplňkovém pedagogickém studiu. PdF UHK, KPP.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Daniela Králová, Kateřina Juklová