Vliv metakognitivních strategií na rozvoj autoregulace učení

Roč.14,č.1(2004)

Abstrakt
Pojem autoregulace souvisí s popisem studenta regulujícího tři složky svého učení: metakognici, vnitřní motivaci a použití strategií. Jako aktivní účastníci všech fází autoregulačního procesu
jsou autoregulující žáci zaangažováni na aktivitách, jako je strategické plánování, organizování, sebemonitorování, sebehodnocení a sebeuvědomění. Pro přesné porozumění toho, jak se stát autoregulujícím žákem, je nutné poskytnout souvislosti mezi metakognitivními strategiemi a autoregulací žáků školního věku a postupného vývoje jejich autoregulačního procesu.
Reference

Butler, D.L. Individualizing Instruction in Self-Regulated Learning. Theory into Practice, 2002, 41, s. 81-90.

Chung, Mi-Kyung The Developmental of Self-Regulated Learning. Asia Pacific. Education Rewiev, 2000, roč. 1, č. 1, s. 55-66.

Kremer-Hayon, L., Tillema, H.H. Self-Regulated Learning in the Context of Teacher Education. Teaching and Teacher Education, 1999, 15, s. 507-522.

Kulič, V. Psychologie řízeného učení. Praha: Academia, 1992.

Mareš, J. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998.

Pajers,F. Gender and Perceived Self-Efficacy in Self-Regulated Learning. Theory Into Practice, 2003, 41, s. 116-125.

Perry, N., Drummond, L. Helping Young Students Become Self-Regulated Researchers and Writers. The Reading Teacher, 2002, roč. 56, č. 3, s. 298-310.

Pintrich, P. R. The Role of Motivation in Promoting and Sustaining Self-Regulated Learning. International Journal of Educational Research, 1999, 31, s. 459-470.

Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001.

Švec, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita, 1998.

Underwood, T. On Knowing what you Know: Metacognition and the Act of Reading. The Claring House, 1997, roč. 71, č. 2, s. 77-80.

Wolters, Ch. A., Pintrich, P. R., Karabenick, S. A. Assessing Academic Self-Regulated Learning. Paper for Conference on Indicators of Positive Development: Definitions, Measures, and Prospective Validity. National Institutes of Health, March 2003.

Zimmerman, B. J. Becoming a Self-Regulated Learner: An Overview. Theory into Practice, 2002, 41, s. 64-70.

Zimmerman, B. J., Bonner, S., Kovach, R. Developing Self-Regulated Learners: Beyond Achievement to Self-Efficacy. Psychology in the classroom S. Washington, 2002.

Metriky

369

Views

443

PDF views

333

PDF (angličtina) views