Pracovní podmínky učitelů a syndrom vyhoření
Roč.14,č.1(2004)
zhoršení výsledků ve sledované oblasti v roce 2003. V návaznosti potom navrhuje možná opatření, která jsou již realizována ve vyspělých zemích. JakoTčlíčová se jeví pro autora potřeba dalšího vzdělávání učitelů.
učitelská profese; koncepce vzdělávání; učitel českého jazyka; pracovní podmínky; dotazníkové šetření; syndrom vyhoření; příčiny; opatření; další vzdělávání učitelů
Blížkovský, B., Kučerová, S., I<urelová,M., a kol. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno: Konvoj, 2000.
Hennig,C., Keller, G. Antistresový program pro učitele. Praha: Portál, 1995.
Polák, M. Učitel českého jazyka a současná základní škola. Olomouc: Vydavatelství UP, 2002.
Polák, M. Učitelé českého jazyka a syndrom vyhoření. In Chráska, M., Tomanová, D., Holoušová,D. Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS. Brno: Konvoj, 2003, s. 266-272.
Potterová, B. A. Jak se bránit pracovnímu vyčerpání. Olomouc: Votobia, 1997.
Zelinová, M. Učiteľa burnout efekt. Pedagogika, 1998, roč. 48, č. 2, s. 164-169.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2017 Milan Polák