Využití metody sémantického diferenciálu v literární výchově

Roč.13,č.1(2003)

Abstrakt
Stať se zabývá možnostmi experimentálního zkoumání výsledků čtenářské recepce lyrické poezie. Popisuje proces konstrukce výzkumného nástroje vycházejícího z metody sémantického diferenciálu
C. Osgooda. Cílovou skupinou respondentů jsou studenti ve věku 15-20 let. Výsledky výzkumu mají přispět k lepšímu poznání čtenářských preferencí a kompetencí studentů a nabídnout učitelům cestu k zefektivnění vyučování literatury.

Klíčová slova:
literární recepce; lyrická poezie; sémantický diferenciál; literární výzkum; didaktika literatury; literární výchova; adolescentní čtenáři
Reference

Chráska, M. Základy výzkumu v pedagogice. 2. vyd. Olomouc: Vydavatelství UF, 1998.
Kerlinger, F. N. Základy výzkumu chování. 1. vyd. Praha: Academia, 1972.
Lesňák, R. Literárne dielo a čitateľ. 1. vyd. Bratislava: Slovenský spisovateľ, 1982. Osgood, C., Suci, G., Tannenbaum, P. The Measurement of Meaning. 1. vyd. Urbana: University of Illinois Press, 1957.
Toman, J. Dětské čtenářství a literární výchova. 1. vyd. Brno: Cerm, 1999.

Metriky

375

Views

118

PDF views