Mezinárodní výzkum kompetencí dospělých PIAAC: hlavní zjištění a implikace pro vzdělávací politiku
Roč.25,č.4(2015)
PIAAC; funkční gramotnost; vzdělávací politika
Hanushek, E. A., & Woessmann, L. (2011). How much do educational outcomes matter in OECD countries? Economic Policy, 26(67), 427–491. https://doi.org/10.1111/j.1468-0327.2011.00265.x">https://doi.org/10.1111/j.1468-0327.2011.00265.x
Koenig, J. A. (Ed.). (2011). Assessing 21st century skills. Dostupné z http://www.nap.edu/catalog.php?record_id=13215
OECD. (2010). The high cost of low educational performance. The long-run economic impact of improving PISA outcomes. Paris: OECD.
OECD (2013a). OECD skills outlook 2013. First results from the Survey of Adult Skills. Paris: OECD.
OECD (2013b). PISA 2012 Frameworks – Mathematics, Problem Solving and Financial Literacy. Paris: OECD.
OECD. (2013c). Technical report of the Survey of Adult Skills (PIAAC). Paris: OECD.
Palečková, J., Tomášek, V., Basl, J., Blažek, R., & Boudová, S. (2013). Hlavní zjištění PISA 2012. Matematická gramotnost patnáctiletých žáků. Praha: ČŠI.
Průcha, J. (2014). Vzdělanost Čechů a výzvy pro teorii pedagogiky. Pedagogická orientace, 24(2), 275–281. https://doi.org/10.5817/PedOr2014-2-275">https://doi.org/10.5817/PedOr2014-2-275
Rychen, D. S., & Salganik, L. H. (2001). Defining and selecting key competencies. Gottingen: Hogrefe & Huber Publishers.
Straková, J., & Veselý, A. (Eds.). (2013). Předpoklady úspěchu v práci a v životě. Výsledky mezinárodního výzkumu dospělých OECD PIAAC. Praha: DZS.Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2015 Jana Straková, Arnošt Veselý