Vztah teorie a praxe ve vzdělávání učitelů

Roč.5,č.15(1995)

Abstrakt
N/A

Klíčová slova:
sebereflexe; pedagogická situace; funkce a předmět sebereflexe; pedagogické zkušenosti; učitelovo pojetí výuky; techniky sebereflexe; metafory; individualizace při sebereflexi; změny na základě sebereflexe; předpoklady účinné sebereflexe
Reference

Benda, J.: K možnostem zvyšování sebereflexe pedagogických pracovníků. In: Profesionální rozvíjení a seberozvíjení pedagogických pracovníků. Ostrava, KPÚ 1990, s. 142-148.

Bolin, F. S.: Helping Student Teachers Think about Teaching. Journal of Teacher Education, 39, 1988, č. 2, s. 48-54.

Buehs, R.: Tips für besseren Unterricht. Westermanns Pädagogische Beiträge. 37, 1985, č. 3, s. 96-98.

Bullough, R. V., Jr., Stokes, D. K.: Analyzing Personal Teaching Metaphors in Preservice Teacher Education as a Means for Encouraging Professional Development. American Educational Research Journal, 31, 1994, č. 1, s. 197-224.

Calderhead, J.: Learning from Introductory School Experience. Journal of Education for Teaching, 14, 1988, č. 1, s. 75-83.

Clarke, A.: Student-teacher reflection: developing and defining a practice that is uniquely one’s own. International Journal of Science Education, 16, 1994, č. 5, s. 497-509.

Hermans, J . J ., Créton, H., Korthagen, F. A. J.: Reducing the Gap between Theory and Practice in Teacher Education. Text referátu prezentovaného v roce 1992 ve Finsku na konferenci Asociace pro učitelské vzdělávání v Evropě.

Johnston, S.: Experience Is the Best Teacher; Or Is It? An Analysis of the Role of Experience in Learning to Teach. Journal of Teacher Education, 45, 1994, č. 3, s. 199-208.

Komar, W.: Zadania sytuacyjne w badaniach nad zawodowym przygotowaniem nauczycieli (aspekty teoretyczne i próba konstrukcjii). Ruch pedagogiczny, 27, 1985, č. 2-3, s. 90-99.

Koring, B.: Zur Professionalisierung der Lehrtätigkeit. Zeitschrift für Pädagogik, 35, 1989, č. 6, s. 771-788.

Korthagen, F. A. J.: Reflective Teaching and Preservice Teacher Education in the Netherlads. Journal of Teacher Education, 36, 1985, c. 5, s. 11-15.

Korthagen, F. A. J.: Techniques for Stimulating Reflection in Teacher Education Seminars. Teaching &: Teacher Education, 8, 1992, č. 3, s. 265-274.

Mareš, J.: Učitelovo pojetí výuky (1. díl). VV — nezávislá revue pro výchovu a vzdělání, 1, 1990/91, č. 2, s. 31-33.

Nezvalová, D.: Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Pedagogika, 44, 1994, č. 3, s. 241-245.

Pope, M., Denicolo, P.: The Arte and Science of Constructivist Research in Teacher Thinking. Teaching &; Teacher Education, 9, 1993, Č. 5-6, s. 529-544.

Roth, R. R.: Preparing the Reflective Practioner: Transforming the Apprentice through the Dialectic. Journal of Teacher Education, 40, 1989, č. 2, s. 31-35.

Slavík, J.: Mezi pedagogickou tvorbou a pedagogickou reflexí. Pedagogická orientace, 1995, č. 15.

Slavík, J., Čapková, D.: Reflexe učitelské profese: divadlo, dílna a těžký život v pojetí výuky. Pedagogika, 44, 1994, č. 4, s. 377-388.

Slavík, J., Siňor, S.: Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 43, 1993, č. 2, s. 155-164.

Smékal, V.: Psychologie osobnosti. Praha, SPN 1989.

Smyth, J.: Developing and Sustaining Critical Reflection in Teacher Education. Journal of Teacher Education, 40, 1989, č. 2, s. 2-9.

Švec, V.: Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele — módnost, nebo potřeba? Pedagogika, 44, 1994, č. 2, s. 105-112.

Thiemann, F.: Zur Funktion Alltäglicher Interpretationsarbeit: Wie Schulerfahrung organisiert wird. Bildung und Erziehung, 36, 1983, č. 2, s. 203-212.

Vyskočilová, E.: Problémy tzv. manipulativní a komunikativní pedagogiky. VV — nezávislá revue pro výchovu a vzdělání, 1, 1990/91, č. 3, s. 45-47.

Metriky

323

Views

125

PDF views