Některé možnosti využití konceptuálních map
Roč.6,č.20(1996)
Příspěvek se zabývá možnostmi usnadnění některých činností učitele při přípravě obsahu libovolného předmětu. Je diskutována možnost použití tzv. konceptuálních map pro určitou formalizaci procesu návrhu obsahu výukového procesu. Je uveden příklad použití konkrétní (zjednodušené) konceptuálni mapy při přípravě předmětu Úvod do výpočetní techniky. Jsou nastíněny možnosti převodu konceptuálni mapy do pojmové sítě, jejíž vhodná reprezentace (například počítačovým systémem) přímo vede k sestavení konkrétního obsahu výukového celku.
Beyerbach, B. A.: Developing a technical vocabulary on teacher planner. Preservice teachers’ concept maps. Teaching and Teacher Education, 4 > 1988, s. 339-347.
Mergendoller, J. R. — Sacks, C. H.: Concerning the Relationship Between Teachers’ Theoretical Orientations Toward Reading and Their Concept Maps. Teaching and Teacher Education, 1 0 , 1994, s. 589-599.
Sup, J. — Švec, V.: Cvičení vybraných pedagogických dovedností učitele. Skriptum VUT, ES VUT v Brně, 1988.
Rybička, J.: Stanovení cílů při výuce základů informatiky. Závěrečná práce. PdF MU, 1996.
Rybička, J.: Informační systémy ve výuce. In: Informační systémy a jejich aplikace. VUT FAST, 1994, s. 7-16.
Rybička, J.: Význam schopnosti využívat výpočetní techniku v práci učitele. Pedagogická orientace č. 18-19. Brno 1996, s. 68-75.
Hála, T. — Rybička, J.: Počítač a výuka I. Definice uživatelů výpočetní techniky a charakteristika počítačových programů. Pedagogická orientace 1995, č. 14, s. 74-78.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 Jiří Rybička