Pojetí profesní kompetence učitele
Roč.7,č.1(1997)
transformace školskeho systemu; profesni kompetence učitele; učitelska způsobilost; autonomie jedince; pluralita řešeni problemů; kreativita; produkčni myšleni; samostatnost; soubor činnosti; osobnostni vlastnosti; socialni vztahy
Blaha, K. — Šebek, M.: Ja tvůj žak, ty můj učitel. SPN, Praha 1988.
Bližkovsky, B.: Pedeutologie a gradace profesionality pedagogickych pracovniků. Pedagogika 1990, č. 5, s. 503-519.
Bližkovsky, B. — Kollarikova, Z.: Profesionalne rozvijanie a seberozvijanie pedagogických pracovnikov. Ustav pre vzdelavanie učiteľov, Bratislava 1990.
Bližkovsky, B.: K přičinam naši současne krize. In: Zdroje a zaklady duchovnich hodnot současne česke společnosti. Krnov 1993.
Bližkovsky, B.: Celistve a otevřene pojeti vychovy. Pedagogicka orientace 1994, č. 11, s. 102-121.
Clark, C. M. — Lowyek, J.: Teacher thinking and professional action. Leuven University Press, 1989, s. 3-22.
Cas, F.: Empatikalismus. Učitelske noviny, r. 1991, č. 34, s. 8.
Dostal, A. M.: Zamyšleni nad cestou ke škole budoucnosti. In: Pedagogicka orientace 1994, č. 11, s. 27-36.
Gillernova, J. — Hermochova, S. — Šubrt, R.: Socialni dovednosti učitele. SPN, Praha 1990.
Hrabal, V.: Jaky jsem učitel? SPN, Praha 1988.
Kolař, Z.: Analyza současneho stavu vychovy učitelů. Jednotna škola 1990, č. 3, s. 231-248.
Koťa, J.: Učitel a jeho profese. In: Kasikova, H. — Vališova, A.: Pedagogicke otázky současnosti. ISV, Praha 1994.
Křivohlavy, J.: Komunikace učitelů se žaky. KPU, Olomouc 1987.
Kučerova, S.: Systemove poňatie vychovy a vzdelavania učiteľov. Bratislava 1987.
Kučerova, S.: Veda o vychově — filosofie — ideologie a politika. Pedagogicka orientace 1992, č. 5, s. 26-36.
Kučerova, S.: Předmět a poslani současne pedagogiky. Pedagogicka orientace 1992, č. 5, s. 39-43.
Kučerova, S.: Hodnotova dimenze vychovy a prvni globalni revoluce. Zdroje a zaklady duchovnich hodnot současne česke společnosti. Krnov 1993.
Kučera, M.: Tři typy pedagogickych vztahů v učitelske profesi. In: Učitel, jeho připrava a požadavky školske praxe. CAPV, Osti n. L. 1994, s. 18-25.
Lieberman, M.: Education as a Profession. Prentice Hali, New York 1956.
Mareš, J.: Psychodiagnostika podporovana počitačem. UIV, Praha 1992.
Mareš, J.: Možnosti učitele reagovat na individualni styly učeni žaků. In: Pedagogika 1994, č. 4, s. 368-377.
Mitter, W.: Tendence a problemy vzdělavani v Evropě z historicko-srovnavaciho pohledu. In: Vychovy a vzdělavani 1990-1991, č. 4, s. 34-36.
Navratil, S.: Přistup k transformaci vzdělavani učitelů. In: Učitel, jeho připrava a požadavky školske praxe. CAPV, Osti n. L. 1994, s. 7-15.
Navratil, S. a kol.: Nazory českych, rakouskych a danskych učitelů na zakladni hlediska hodnoceni kvality profesni činnosti učitele. In: Učitel, jeho připrava a požadavky školske praxe. CAPV, Usti n. L. 1994, s. 116-122.
Navratil, S. a kol.: The autonoms, critical Citizen: ideal oř necessity? In: State and University in the new Europe. University of Brightom 1995.
Odehnal, J. — Severa, M.: Obsah, struktura a psychicke řizeni lidske činnosti. UK, Praha 1986.
Parson, T.: Professions, International Encyklopedia the Social Sciences, N. Z. 1968, s. 539.
Pařizek, V.: Učitel a jeho povolani. SPN, Praha 1988.
Tato práce je licencována pod Mezinárodní licencí Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Copyright © 2018 Stanislav Navrátil